Page 50 - Pucihar, Ilonka. 2023. Moj prijatelj klavir za učitelje: koncepti, veščine in strategije pouka klavirja. Koper: Založba Univerze na Primorskem.
P. 50
moj pr ijatelj klavir za učitelje: koncepti, veščine in str ategije pouk a klavirja

Primer 2: Ritmično-melodična vprašanja in odgovori med učiteljem
ter učencem

- Učenca povabimo, da zaigra kratko improvizacijo v G-duru z
uporabo ritma prvega motiva in v stilu menueta. (ustvarjanje)

- Uvedemo notni tekst in učenca povabimo, da pregleda obli-
ko (AB), nato pa z desno roko zaigra vse takte s prvotnim mo-
tivom oziroma z njegovimi variiranimi različicami. Prepozna
takta z lestvičnima postopoma in preostale takte predvsem v zad-
njem delu skladbe, ki imajo drugačen ritmično-melodični postop.
(branj­­e notnega teksta z razumevanjem)
Tako smo zajeli tehnično delo, razvijanje sluha in občutka za ritem in

metrum, teorijo, transpozicijo, muzikalno izdelovanje in ustvarjalno delo
(variacije motiva, igranje melodičnih vprašanj in odgovorov ter improviza-
cija) ter branje z razumevanjem. V nadaljnjih učnih urah ponovno izvza-
memo najpomembnejše elemente glede na učenčevo delo, razumevanje in
napredek ter učenca na podoben način vodimo skozi raznolike dejavnosti.
Z nekaterimi učenci bomo v istem času lahko naredili še kaj več, z nekate-
rimi manj. Vsekakor pa ves čas pozorno spremljamo odzive in glede na to
ustrezno prilagajamo dejavnosti ter predvidimo dejavnosti za domače delo.
Na ta način je učenec osredotočen na enega ali dva elementa hkrati, ki se
ju loteva z različnih vidikov, in zlahka ter kontinuirano dosega uspehe ter
s tem občutke zadovoljstva. Bolj je tudi motiviran za domače vadenje, saj
je delo s skladbo od samega začetka muzikalno, ustvarjalno, dinamično in
ponuja dosegljive izzive. Skladbo bere z razumevanjem ritmično-melodič-
nih vzorcev, s ponotranjenim metrumom in z občutkom za stil ter značaj
skladbe. To ne samo pomaga preprečevati napake, temveč tudi spodbuja
razvijanje odgovornega in samostojnega glasbenika. Razvijajoča se muzi-
kalnost temelji na zavedanju in razumevanju glasbenih elementov.

V model predlagane preglednice bi lahko zapisali ali si zamislili pri-
pravo na ta del učne ure na naslednji način:

48
   45   46   47   48   49   50   51   52   53   54   55