Page 49 - Pucihar, Ilonka. 2023. Moj prijatelj klavir za učitelje: koncepti, veščine in strategije pouka klavirja. Koper: Založba Univerze na Primorskem.
P. 49
načrtovanje pouk a
Vaja: Predviden čas je približno 10 minut. Predlog predpostavlja,
da je učenec vajen dela na ta način in pozna dejavnosti gibanja v
pulzu, ritmu, metrumu, igranje ritmično-melodičnih vprašanj in
odgovorov, preproste improvizacije.
- Po uvodni kratki predstavitvi (demonstraciji, poslušanju posnet-
ka, ogledu videoposnetka plesa menueta in podobne ideje) sklad-
be, obdobja, stila in skladatelja povabimo učenca, da zaigra lestvi-
co G-dur, da preverimo, če je le-ta v dolgoročnem spominu, nato
pa še petprstno pozicijo G-dur. Glede na izvedbo raziščemo ene-
ga ali dva tehnična izziva. (tehnika)
- Nato zaigramo prvi dvotaktni motiv, učenec posluša in ga nato
skupaj z nami zapoje. Odkrije začetni interval – kvinto in ga za-
poje še na nekaj drugih danih tonih. (razvijanje sluha)
- Uvedemo metrum in ritem prvega motiva. Učenca povabimo, da
hodi v ¾-taktovskem načinu; vsako prvo dobo rahlo poudari z
globljim korakom. V skladu z značajem menueta je tempo zme-
ren. Ob tem zaigramo nekaj taktov, nato pa zaploskamo ritem
prvega motiva. Vlogi zamenjamo in mi hodimo v metrumu, uče-
nec pa ploska ritem prvega motiva. Nato poskusi združiti oboje –
hojo v metrumu in hkrati ploskanje ritma prvega motiva. (razvi-
janje sluha in občutka za ritem in metrum)
- Ritem prvega motiva zapiše. (teorija)
- Ponovno zaigramo prvi motiv in učenca povabimo, da ga ponovi,
s pozornostjo na kvaliteti tona in artikulaciji. (muzikalno izdelo-
vanje) Nato zaigra motiv na drugih tonih (sekvenčno ali transpo-
zicija) in ga variira. (ustvarjanje)
- Zaigramo nekaj melodičnih vprašanj skozi variacije tega motiva
in učenec odgovori prav tako skozi variacije motiva in v stilu me-
nueta. Igramo z raznoliko dinamiko. (ustvarjanje)
47
Vaja: Predviden čas je približno 10 minut. Predlog predpostavlja,
da je učenec vajen dela na ta način in pozna dejavnosti gibanja v
pulzu, ritmu, metrumu, igranje ritmično-melodičnih vprašanj in
odgovorov, preproste improvizacije.
- Po uvodni kratki predstavitvi (demonstraciji, poslušanju posnet-
ka, ogledu videoposnetka plesa menueta in podobne ideje) sklad-
be, obdobja, stila in skladatelja povabimo učenca, da zaigra lestvi-
co G-dur, da preverimo, če je le-ta v dolgoročnem spominu, nato
pa še petprstno pozicijo G-dur. Glede na izvedbo raziščemo ene-
ga ali dva tehnična izziva. (tehnika)
- Nato zaigramo prvi dvotaktni motiv, učenec posluša in ga nato
skupaj z nami zapoje. Odkrije začetni interval – kvinto in ga za-
poje še na nekaj drugih danih tonih. (razvijanje sluha)
- Uvedemo metrum in ritem prvega motiva. Učenca povabimo, da
hodi v ¾-taktovskem načinu; vsako prvo dobo rahlo poudari z
globljim korakom. V skladu z značajem menueta je tempo zme-
ren. Ob tem zaigramo nekaj taktov, nato pa zaploskamo ritem
prvega motiva. Vlogi zamenjamo in mi hodimo v metrumu, uče-
nec pa ploska ritem prvega motiva. Nato poskusi združiti oboje –
hojo v metrumu in hkrati ploskanje ritma prvega motiva. (razvi-
janje sluha in občutka za ritem in metrum)
- Ritem prvega motiva zapiše. (teorija)
- Ponovno zaigramo prvi motiv in učenca povabimo, da ga ponovi,
s pozornostjo na kvaliteti tona in artikulaciji. (muzikalno izdelo-
vanje) Nato zaigra motiv na drugih tonih (sekvenčno ali transpo-
zicija) in ga variira. (ustvarjanje)
- Zaigramo nekaj melodičnih vprašanj skozi variacije tega motiva
in učenec odgovori prav tako skozi variacije motiva in v stilu me-
nueta. Igramo z raznoliko dinamiko. (ustvarjanje)
47