Page 54 - Pucihar, Ilonka. 2023. Moj prijatelj klavir za učitelje: koncepti, veščine in strategije pouka klavirja. Koper: Založba Univerze na Primorskem.
P. 54
moj pr ijatelj klavir za učitelje: koncepti, veščine in str ategije pouk a klavirja
– Isabella Stewart Gardner Museum Music Library,
– Free Sheet Music.net,
– Duke University Digital Collections,
– The Choral Public Domain Library,
– The Mutopia Project,
– Musescore.
3.3 Načrtovanje prvih – začetnih učnih ur
Prvim učnim uram je treba nameniti posebno pozornost, saj se večina
učencev prvič sreča s kompleksnimi glasbenimi elementi in z veščinami
ter s koncepti klavirske igre. Ta prva srečanja se vtisnejo v spomin za zme-
raj in imajo pomemben vpliv na oblikovanje učenčevega odnosa do glasbe
in inštrumenta. Razumljivo pa so te ure raznolike – glede na starost, spo-
sobnosti in individualne značilnosti posameznega učenca. Pri nas se učen-
ci klavir začnejo učiti v glasbeni šoli pretežno med šestim in devetim letom
starosti; tako so med njimi precejšnje razlike, ki se jim je treba prilagodi-
ti. Podrobneje tematiko razvojnih značilnosti otrok v povezavi z glasbenim
razvojem obravnavamo v 5. poglavju.
Oblike pouka je še posebej pri mlajših začetnikih treba pogosto me-
njavati, saj s tem lažje ohranjajo pozornost in zanimanje, hkrati pa zadosti-
mo njihovim potrebam po gibanju. Pouk lahko vključuje:
– samostojno igranje na klavir;
– skupno igro z učiteljem ali drugim učencem;
– igre vlog, pri čemer učenec postane učitelj in učitelj prevzame vlo-
go učenca;
– gibalne dejavnosti stran od klavirja – senzomotorično ozavešča-
nje in sproščanje posameznih delov telesa, ritmično, metrično,
melodično ozaveščanje;
– didaktične igre z uporabo glasbenih kartic (angl. flashcards),
delovnih listov z igrivimi nalogami, računalniških programov
za učenje glasbenih konceptov, terminologije, zgodovinskih
podatkov.
Skozi te raznolike in dinamične oblike pouka na začetnih urah
vključimo nekaj strategij uvodnih konceptov in veščin učenja klavirja:
raziskovanje klavirskega tona in klaviature, razvijanje sluha, razvijanje
občutka za ritem in enakomeren pulz, ustrezno uporabo telesa, ki igra,
pripravo na branje glasbene notacije. Pozorni smo na to, da v načrtovanje
52
– Isabella Stewart Gardner Museum Music Library,
– Free Sheet Music.net,
– Duke University Digital Collections,
– The Choral Public Domain Library,
– The Mutopia Project,
– Musescore.
3.3 Načrtovanje prvih – začetnih učnih ur
Prvim učnim uram je treba nameniti posebno pozornost, saj se večina
učencev prvič sreča s kompleksnimi glasbenimi elementi in z veščinami
ter s koncepti klavirske igre. Ta prva srečanja se vtisnejo v spomin za zme-
raj in imajo pomemben vpliv na oblikovanje učenčevega odnosa do glasbe
in inštrumenta. Razumljivo pa so te ure raznolike – glede na starost, spo-
sobnosti in individualne značilnosti posameznega učenca. Pri nas se učen-
ci klavir začnejo učiti v glasbeni šoli pretežno med šestim in devetim letom
starosti; tako so med njimi precejšnje razlike, ki se jim je treba prilagodi-
ti. Podrobneje tematiko razvojnih značilnosti otrok v povezavi z glasbenim
razvojem obravnavamo v 5. poglavju.
Oblike pouka je še posebej pri mlajših začetnikih treba pogosto me-
njavati, saj s tem lažje ohranjajo pozornost in zanimanje, hkrati pa zadosti-
mo njihovim potrebam po gibanju. Pouk lahko vključuje:
– samostojno igranje na klavir;
– skupno igro z učiteljem ali drugim učencem;
– igre vlog, pri čemer učenec postane učitelj in učitelj prevzame vlo-
go učenca;
– gibalne dejavnosti stran od klavirja – senzomotorično ozavešča-
nje in sproščanje posameznih delov telesa, ritmično, metrično,
melodično ozaveščanje;
– didaktične igre z uporabo glasbenih kartic (angl. flashcards),
delovnih listov z igrivimi nalogami, računalniških programov
za učenje glasbenih konceptov, terminologije, zgodovinskih
podatkov.
Skozi te raznolike in dinamične oblike pouka na začetnih urah
vključimo nekaj strategij uvodnih konceptov in veščin učenja klavirja:
raziskovanje klavirskega tona in klaviature, razvijanje sluha, razvijanje
občutka za ritem in enakomeren pulz, ustrezno uporabo telesa, ki igra,
pripravo na branje glasbene notacije. Pozorni smo na to, da v načrtovanje
52