Page 55 - Pucihar, Ilonka. 2023. Moj prijatelj klavir za učitelje: koncepti, veščine in strategije pouka klavirja. Koper: Založba Univerze na Primorskem.
P. 55
načrtovanje pouk a

vključimo del vsakega koncepta in veščine, da bo razvoj učenca potekal čim
bolj vsestransko in uravnoteženo.

3.3.1 Raziskovanje klavirskega tona in klaviature
Učenca je v svet glasbe in bogastva klavirskega tona treba povabiti skozi
zgodbe, pravljice, asociacije, pri čemer pa moramo vedeti, kam proces vodi
oziroma kaj želimo, da učenec doseže.

Nastanek klavirskega tona. Pogled v notranjost klavirja je za učen-
ca vznemirljiva izkušnja in hkrati nadvse pomembna za zavedanje izvora
tona. Dobrodošla je kratka, slikovita razlaga o nastanku tona, spremembe
tona ob uporabi pedalov, načinih igranja.

Petje in igranje posameznih tonov ali skupin tonov. Skozi zgodbe, asoci-
acije, občutja povabimo učenca, da igra tone z različnimi karakterji, dina-
miko, trajanjem: veselo, žalostno, mirno, nežno, tiho, glasno, dolgo, kratko
… Če je potrebno, najprej demonstriramo sami in nato učenec sledi svo-
ji domišljiji.

Orientacija na klaviaturi; tonska višina in smer melodije. Učenca po-
vabimo v petje in igranje tonov: visoko, nizko, navzgor, navzdol, na mes-
tu. Ob petju lahko tudi hkrati nakazuje višino tonov in smer melodije z
gibom roke ali celega telesa, kot je lahko počep za nizke tone, stanje z roka-
ma, iztegnjenima visoko v zrak, za visoke tone, gib roke navzgor ob melo-
diji navzgor ipd.

Orientacija na klaviaturi; skupine dveh in treh črnih tipk. Predlagamo
igranje skupin dveh in treh črnih tipk (»dvojčki, trojčki«) skozi celotno kla-
viaturo, z mehkimi, valovitimi gibi cele roke. Če ima učenec majhno roko,
lahko to izvaja z ustrezno žogico v roki, s katero zaigra skupine črnih tipk.
To mu omogoči svobodno gibanje rok in igranje s težo brez nepotrebnih
napetosti.

Prosto izmišljanje/improvizacija po belih ali črnih tipkah: zgodbe,
pravljice, asociacije, občutja izrazi ob učiteljevi preprosti spremljavi ali
samostojno.

3.3.2 Razvijanje slušnih veščin
Učenci svoje slušne veščine od samega začetka učenja klavirja učinkovito
razvijajo skozi igranje pesmic po posluhu in ponavljanje ter izmišljanje rit-
mično-melodičnih motivov.

53
   50   51   52   53   54   55   56   57   58   59   60