Page 108 - Čotar Konrad Sonja, Borota Bogdana, Rutar Sonja, Drljić Karmen, Jelovčan Giuliana. Ur. 2022. Vzgoja in izobraževanje predšolskih otrok prvega starostnega obdobja. Koper: Založba Univerze na Primorskem
P. 108
ja Čotar Konrad in Maja Lebeničnik

stopnjo samoučinkovitosti na delovnem mestu. Iz omenjenega lahko skle-
pamo, da je pri oblikovanju občutka samoučinkovitosti na delovnem mestu
ključnega pomena prepoznavati vire, na osnovi katerih pomočnice na različ-
nih stopnjah profesionalnega razvoja in pri opravljanju delovnih nalog z raz-
ličnimi starostnimi skupinami oblikujejo prepričanja o lastnih sposobnostih
na delovnem mestu. Eden ključnih momentov v tem razvoju je prepoznava-
nje pomena prakse ob zaključku šolanja in mentoriranja pomočnic začetnic
ob vstopanju na delovno mesto.

Literatura
Al-Adwan, F., E. Zaid in M. M. Al-Khayat. 2017. »Psychological Burnout in Early

Childhood Teachers: Levels and Reasons.« International Education Studies
10 (1): 179–189.
Aloe, A. M., L. C. Amo in M. E. Shanahan. 2014. »Classroom Management Self-
Efficacy and Burnout: A Multivariate Meta-Analysis.« Educational Psycho-
logy Review 26:101–126.
Bandura, A. 1986. Social Foundation of Thought and Action: A Social Cognitive
Theory. Englewood Cliffs, NJ: Prentice Hall.
———. 2006. »Adolescent Development from an Agentic Perspective.« V Self-
Efficacy Beliefs of Adolescents, ur. T. Urdan in F. Pajeres, 1–44. Greenwich, CT:
Information Age Publishing.
Bakker, A. M., E. Demerouti in W. B. Schaufeli. 2002. »Validation of the Maslach
Burnout Inventory – General Survey: An Internet Study across Occupati-
ons.« Anxiety, Stress, and Coping 15:245–260.
Baran, G., M. Y. Biçakçi, F. Inci, M. Öngör, A. Ceran in G. Atar. 2010. »Analysis of
Burnout Levels of Teachers.« Procedia Social and Behavioral Sciences 9:975–
980.
Benita, M., R. Butler in L. Shibaz. 2019. »Outcomes and Antecedents of Teacher
Depersonalization: The Role of Intrinsic Orientation for Teaching.« Journal
of Educational Psychology 111 (6): 1103–1118.
Brouwers, A., in W. Tomic. 2000. »A Longitudinal Study of Teacher Burnout and
Perceived Self-Efficacy in Classroom Management.« Teaching and Teacher
Education 16:239–253.
Čotar Konrad, S. 2015. »Validacija nove lestvice profesionalnega razvoja peda-
goškega delavca.« Pedagoška obzorja 30 (3–4): 118–135.
Čotar Konrad, S., in T. Štemberger. 2018. Children Matter: Empowering Teachers
for Generations to Come. Schriften zur pädagogischen Psychologie 70.
Hamburg: Kovač.
Demšar, I. 2003. »Sindrom izgorelosti pri učiteljih.« Magistrsko delo, Univerza v
Ljubljani.
Depolli Steiner, K. 2011. »Izgorelost osnovnošolskih učiteljev.« Vzgoja in izobra-
ževanje 42 (4): 72–32.

108
   103   104   105   106   107   108   109   110   111   112   113