Page 106 - Čotar Konrad Sonja, Borota Bogdana, Rutar Sonja, Drljić Karmen, Jelovčan Giuliana. Ur. 2022. Vzgoja in izobraževanje predšolskih otrok prvega starostnega obdobja. Koper: Založba Univerze na Primorskem
P. 106
ja Čotar Konrad in Maja Lebeničnik

Preglednica 6 Razlike v dimenzijah izgorelosti in samoučinkovitosti glede na starostno
skupino otrok, v kateri strokovne delavke trenutno delujejo

Dimenzija Skupina N RU p
Izgorelost Čustvena izčrpanost
Prva  , , ,
Osebna izpolnjenost Druga  ,
Prva  , , ,
Depersonalizacija Druga  ,
Prva  , , ,
Samoučin- Instrumentalna Druga  ,
kovitost Uravnavanje vedenja Prva  , , ,
Druga  ,
Motivacija Prva  , , ,
Druga  ,
Prva  , , ,*
Druga  ,

Opombe N – numerus; R – povprečni rang; U – Mann-Whitneyev koeficient; * razlika je statis-
tično pomembna na nivoju 0,05.

delavke začetnice pridobijo na delovnem mestu. Menimo namreč, da bi prav
sistematično in visoko strokovno vodeno ter izvedeno praktično usposablja-
nje bodočih strokovnih delavk v vrtcu lahko pomembno olajšalo in pripo-
moglo k višjemu občutku samoučinkovitosti na delovnem mestu ter zmanj-
ševalo možnosti za izgorelost strokovnih delavk.

V okviru tretjega raziskovalnega vprašanja smo ugotavljali razliko v poro-
čani stopnji izgorelosti in občutkom samoučinkovitosti glede na to, v kateri
starostni skupini otrok trenutno delujejo strokovne delavke.

Analiza dimenzij izgorelosti pokaže, da v stopnji izgorelosti ni statistično
pomembnih razlik glede na to, s katero starostno skupino trenutno delajo
strokovne delavke, opazimo pa lahko nakazan trend v dimenziji čustvene iz-
črpanosti, pri čemer pomočnice pri delu z drugo starostno skupino izražajo
večjo stopnjo čustvene izčrpanosti kot pomočnice pri delu s prvo. Podobno
poročajo tudi predhodne študije (Rentzou 2015), ki pravijo, da strokovne de-
lavke v drugi starostni skupini občutijo višjo čustveno izčrpanost kot stro-
kovne delavke v prvi.

Analiza dimenzij samoučinkovitosti pa pokaže (preglednica 6) razlike zgolj
v eni komponenti samoučinkovitosti, natančneje v tem, v kolikšni meri se
strokovne delavke čutijo kompetentne vzpodbujati in ohranjati motivacijo
otrok za učenje. Ugotavljamo, da strokovne delavke, ki so trenutno zapo-
slene v prvi starostni skupini, poročajo o višjem občutku kompetentnosti za

106
   101   102   103   104   105   106   107   108   109   110   111