Page 105 - Čotar Konrad Sonja, Borota Bogdana, Rutar Sonja, Drljić Karmen, Jelovčan Giuliana. Ur. 2022. Vzgoja in izobraževanje predšolskih otrok prvega starostnega obdobja. Koper: Založba Univerze na Primorskem
P. 105
Izgorelost in samoučinkovitost strokovnih delavk v vrtcu

Preglednica 5 Razlike v dimenzijah izgorelosti in samoučinkovitosti glede na delovno
dobo strokovnih delavk

Dimenzija Del. doba (let) NR H p
Izgorelost Čustvena izčrpanost , ,
–  , , ,
Osebna izpolnjenost –  , , ,
–  , , ,*
Depersonalizacija – , ,
–  , , ,**
Samoučin- Instrumentalna –  ,
kovitost –  ,
–  ,
Uravnavanje vedenja –
–  ,
Motivacija –  ,
 -   ,
-  ,
-
-  ,
 -   ,
-  ,
-  ,
-
 -   ,
-  ,
-  ,
-  ,
–
 ,
 ,
 ,
 ,

 ,

Opombe N – numerus; R – povprečni rang; H – Kruskal-Wallisov test; * razlika je statistično
pomembna na nivoju 0,05; ** razlika je statistično pomembna na nivoju 0,01.

pomanjkanja lastnih izkušenj na začetku kariere pri oblikovanju občutka sa-
moučinkovitosti začetnik močneje opira na druge vire, kot so npr. posredne
izkušnje z opazovanjem drugih, občutja ob izvajanju dejavnosti ter prejeta
povratna informacija in spodbuda s strani drugih (npr. starši, sodelavci, vod-
stvo). Ker začetna samoučinkovitost vpliva na nadaljnje vedenje in pridobi-
vanje izkušenj pedagoškega delavca (npr. koliko vztraja, vlaga trud in ali pri
reševanju problemov na delovnem mestu išče nove rešitve ipd.), omenjeno
vedno znova vodi v potrjevanje obstoječih prepričanj o lastni učinkovitosti.
Na tem mestu je torej pomembno razmisliti tudi o vprašanju praktičnega us-
posabljanja, pomenu vpliva mentorstva ter začetnih izkušenj, ki jih strokovne

105
   100   101   102   103   104   105   106   107   108   109   110