Page 105 - Čotar Konrad Sonja, Borota Bogdana, Rutar Sonja, Drljić Karmen, Jelovčan Giuliana. Ur. 2022. Vzgoja in izobraževanje predšolskih otrok prvega starostnega obdobja. Koper: Založba Univerze na Primorskem
P. 105
Izgorelost in samoučinkovitost strokovnih delavk v vrtcu
Preglednica 5 Razlike v dimenzijah izgorelosti in samoučinkovitosti glede na delovno
dobo strokovnih delavk
Dimenzija Del. doba (let) NR H p
Izgorelost Čustvena izčrpanost , ,
– , , ,
Osebna izpolnjenost – , , ,
– , , ,*
Depersonalizacija – , ,
– , , ,**
Samoučin- Instrumentalna – ,
kovitost – ,
– ,
Uravnavanje vedenja –
– ,
Motivacija – ,
- ,
- ,
-
- ,
- ,
- ,
- ,
-
- ,
- ,
- ,
- ,
–
,
,
,
,
,
Opombe N – numerus; R – povprečni rang; H – Kruskal-Wallisov test; * razlika je statistično
pomembna na nivoju 0,05; ** razlika je statistično pomembna na nivoju 0,01.
pomanjkanja lastnih izkušenj na začetku kariere pri oblikovanju občutka sa-
moučinkovitosti začetnik močneje opira na druge vire, kot so npr. posredne
izkušnje z opazovanjem drugih, občutja ob izvajanju dejavnosti ter prejeta
povratna informacija in spodbuda s strani drugih (npr. starši, sodelavci, vod-
stvo). Ker začetna samoučinkovitost vpliva na nadaljnje vedenje in pridobi-
vanje izkušenj pedagoškega delavca (npr. koliko vztraja, vlaga trud in ali pri
reševanju problemov na delovnem mestu išče nove rešitve ipd.), omenjeno
vedno znova vodi v potrjevanje obstoječih prepričanj o lastni učinkovitosti.
Na tem mestu je torej pomembno razmisliti tudi o vprašanju praktičnega us-
posabljanja, pomenu vpliva mentorstva ter začetnih izkušenj, ki jih strokovne
105
Preglednica 5 Razlike v dimenzijah izgorelosti in samoučinkovitosti glede na delovno
dobo strokovnih delavk
Dimenzija Del. doba (let) NR H p
Izgorelost Čustvena izčrpanost , ,
– , , ,
Osebna izpolnjenost – , , ,
– , , ,*
Depersonalizacija – , ,
– , , ,**
Samoučin- Instrumentalna – ,
kovitost – ,
– ,
Uravnavanje vedenja –
– ,
Motivacija – ,
- ,
- ,
-
- ,
- ,
- ,
- ,
-
- ,
- ,
- ,
- ,
–
,
,
,
,
,
Opombe N – numerus; R – povprečni rang; H – Kruskal-Wallisov test; * razlika je statistično
pomembna na nivoju 0,05; ** razlika je statistično pomembna na nivoju 0,01.
pomanjkanja lastnih izkušenj na začetku kariere pri oblikovanju občutka sa-
moučinkovitosti začetnik močneje opira na druge vire, kot so npr. posredne
izkušnje z opazovanjem drugih, občutja ob izvajanju dejavnosti ter prejeta
povratna informacija in spodbuda s strani drugih (npr. starši, sodelavci, vod-
stvo). Ker začetna samoučinkovitost vpliva na nadaljnje vedenje in pridobi-
vanje izkušenj pedagoškega delavca (npr. koliko vztraja, vlaga trud in ali pri
reševanju problemov na delovnem mestu išče nove rešitve ipd.), omenjeno
vedno znova vodi v potrjevanje obstoječih prepričanj o lastni učinkovitosti.
Na tem mestu je torej pomembno razmisliti tudi o vprašanju praktičnega us-
posabljanja, pomenu vpliva mentorstva ter začetnih izkušenj, ki jih strokovne
105