Page 90 - Štemberger Tina, Čotar Konrad Sonja, Rutar Sonja, Žakelj Amalija. Ur. 2022. Oblikovanje inovativnih učnih okolij. Koper: Založba Univerze na Primorskem
P. 90
ko Rajović
Sanders, Laura. 2017. ‘Digital Minds: Are Smartphones Changing Our Brains?’
https://www.sciencenews.org/article/smartphones-may-be-changing
-way-we-think
Sommer, Barbara. 1985. ‘What’s Different about Truants? A Comparison Study
of Eighth-Graders.’ Journal of Youth and Adolescence 14 (5): 411–422.
Storm, Benjamin, Sean Stone, and Aaron Benjamin. 2017. ‘Using the Internet
to Access Information Inflates Future Use of the Internet to Access Other
Information.’ Memory 25 (6): 717–723.
Wasson, Avtar. 1981. ‘Susceptibility to Boredom and Deviant Behavior at School.’
Psychological Reports 48 (3): 901–902.
Wilson, Timothy, David Reinhard, Eron Westgate, Daniel Gilbert, Nicole Eller-
beck, Cheryl Hahn, Casey Brown, and Adi Shaked. 2014. ‘Just Think: The
Challenges of the Disengaged Mind.’ Science 345 (6192): 75–77.
Zakay, Dan. 2014. ‘Psychological Time as Information: The Case of Boredom.’
Frontiers in Psychology 5:917.
Potreba po uporabi IKT-a v učilnici kot odgovor na spremembo
kognitivnega stila pri otrocih
Veliko strokovnjakov opozarja, da je prišlo do značilne reorientacije človeške
pozornosti in generacijskega premika kognitivnega stila – od globoke do hi-
perpozornosti. Dolgčas, na katerega se pogosto gleda kot na bolezen moder-
nega sveta, je ozko povezan z regulacijo pozornosti. V luči hitro spreminja-
jočega se okolja sledijo trajne spremembe kognitivnega stila in najverjetneje
spremembe izbranega načina osvojitve znanja. Cilj tega raziskovanja je bil raz-
iskati (1) trenutno mnenje šolskih otrok (5. in 6. razred) o njihovi naklonjenosti
do šole, (2) časa, ki ga preživijo na pametnih telefonih/računalnikih, (3) njihov
pristop k učenju in (4) potrebo po spremembi učnih metod. Zaključujemo s
tem, da bi bili otroci zadovoljnejši s šolo in s svojimi dosežki, če se začne upo-
rabljati dobro oblikovane IKT v učilnici.
Ključne besede: uporaba IKT, hiper pozornost, učna metoda, dolgčas, izobraže-
valni sistem
90
Sanders, Laura. 2017. ‘Digital Minds: Are Smartphones Changing Our Brains?’
https://www.sciencenews.org/article/smartphones-may-be-changing
-way-we-think
Sommer, Barbara. 1985. ‘What’s Different about Truants? A Comparison Study
of Eighth-Graders.’ Journal of Youth and Adolescence 14 (5): 411–422.
Storm, Benjamin, Sean Stone, and Aaron Benjamin. 2017. ‘Using the Internet
to Access Information Inflates Future Use of the Internet to Access Other
Information.’ Memory 25 (6): 717–723.
Wasson, Avtar. 1981. ‘Susceptibility to Boredom and Deviant Behavior at School.’
Psychological Reports 48 (3): 901–902.
Wilson, Timothy, David Reinhard, Eron Westgate, Daniel Gilbert, Nicole Eller-
beck, Cheryl Hahn, Casey Brown, and Adi Shaked. 2014. ‘Just Think: The
Challenges of the Disengaged Mind.’ Science 345 (6192): 75–77.
Zakay, Dan. 2014. ‘Psychological Time as Information: The Case of Boredom.’
Frontiers in Psychology 5:917.
Potreba po uporabi IKT-a v učilnici kot odgovor na spremembo
kognitivnega stila pri otrocih
Veliko strokovnjakov opozarja, da je prišlo do značilne reorientacije človeške
pozornosti in generacijskega premika kognitivnega stila – od globoke do hi-
perpozornosti. Dolgčas, na katerega se pogosto gleda kot na bolezen moder-
nega sveta, je ozko povezan z regulacijo pozornosti. V luči hitro spreminja-
jočega se okolja sledijo trajne spremembe kognitivnega stila in najverjetneje
spremembe izbranega načina osvojitve znanja. Cilj tega raziskovanja je bil raz-
iskati (1) trenutno mnenje šolskih otrok (5. in 6. razred) o njihovi naklonjenosti
do šole, (2) časa, ki ga preživijo na pametnih telefonih/računalnikih, (3) njihov
pristop k učenju in (4) potrebo po spremembi učnih metod. Zaključujemo s
tem, da bi bili otroci zadovoljnejši s šolo in s svojimi dosežki, če se začne upo-
rabljati dobro oblikovane IKT v učilnici.
Ključne besede: uporaba IKT, hiper pozornost, učna metoda, dolgčas, izobraže-
valni sistem
90