Page 99 - Štemberger Tina, Čotar Konrad Sonja, Rutar Sonja, Žakelj Amalija. Ur. 2022. Oblikovanje inovativnih učnih okolij. Koper: Založba Univerze na Primorskem
P. 99
Informacijsko-komunikacijska tehnologija za slepe in slabovidne
Slika 6
Igra Spomin
na napravi Feelif
(objavljeno
z dovoljenjem
podjetja Feelif )
izobraževalnih vsebin za slepe in slabovidne. To tehnologijo uporabljajo tudi
tri njihove naprave: Feelif Gamer, Feelif Creator in Feelif Pro (slika 6). V svetu
pa so razvili tudi Blitab – brajevo tablico za slepe, ki je opremljena z brajico
(glej http://blitab.com).
Napredek tehnike omogoča, da ima vsak posameznik na dosegu roke mo-
bilno napravo z izjemnimi bazami podatkov, znanj, storitev in povezav (Za-
krajšek 2016). Velika večina slepih in slabovidnih v Sloveniji uporablja pame-
tne telefone in po pavšalni oceni je od teh vsaj 40 telefonov na dotik (Bog-
dan Saksida, osebna komunikacija). Na njih si je mogoče naložiti veliko prila-
goditev in aplikacij; zelo uporabna je zvočna komponenta, ki je v vse pame-
tne telefone že integrirana in s katero lahko slepi samostojno izkorišča vse
možnosti svoje naprave. Po mnenju lastnikov so zelo dobrodošle tudi druge
aplikacije, npr. detektor svetlobe, senzor barv pa npr. aplikacija Aipoly vision,
ki deluje s pomočjo kamere na telefonu in nam zvočno poimenuje predmete
v realnem času. Uporabna je za prepoznavanje predmetov in barv ter ima
možnost nalaganja novih podatkov, npr. različnih slik predmetov, vendar v
angleščini (Baltić 2016). Zelo zanimiva je tudi aplikacija Be my eyes (Bodi moje
oči ali Posodi mi oči), ki po Kačičevih besedah v življenje ljudi z okvaro vida
prinaša revolucijo, tako, kot jo je izum prenosnega telefona (Kačič 2017). Sto-
ritev omogoča takojšnjo pomoč slepim in slabovidnim, kjerkoli se nahajajo,
in to noč in dan. Ko uporabnik potrebuje pomoč, pritisne na gumb na tele-
fonu in oglasi se eden od trenutnih 620.000 prostovoljcev v Evropi, ki ima
takrat čas, ter opiše tisto, v kar klicatelj usmeri kamero telefona. Slovensko
govorečih prostovoljcev je trenutno 213 in le 17 uporabnikov (Kačič 2017).
IKT pri pouku slepih in slabovidnih
Večina omenjenih pripomočkov se uporablja tudi pri pouku slepih in slabo-
vidnih učencev. Elektronski pripomočki so tako v vsakdanjem življenju kot v
99
Slika 6
Igra Spomin
na napravi Feelif
(objavljeno
z dovoljenjem
podjetja Feelif )
izobraževalnih vsebin za slepe in slabovidne. To tehnologijo uporabljajo tudi
tri njihove naprave: Feelif Gamer, Feelif Creator in Feelif Pro (slika 6). V svetu
pa so razvili tudi Blitab – brajevo tablico za slepe, ki je opremljena z brajico
(glej http://blitab.com).
Napredek tehnike omogoča, da ima vsak posameznik na dosegu roke mo-
bilno napravo z izjemnimi bazami podatkov, znanj, storitev in povezav (Za-
krajšek 2016). Velika večina slepih in slabovidnih v Sloveniji uporablja pame-
tne telefone in po pavšalni oceni je od teh vsaj 40 telefonov na dotik (Bog-
dan Saksida, osebna komunikacija). Na njih si je mogoče naložiti veliko prila-
goditev in aplikacij; zelo uporabna je zvočna komponenta, ki je v vse pame-
tne telefone že integrirana in s katero lahko slepi samostojno izkorišča vse
možnosti svoje naprave. Po mnenju lastnikov so zelo dobrodošle tudi druge
aplikacije, npr. detektor svetlobe, senzor barv pa npr. aplikacija Aipoly vision,
ki deluje s pomočjo kamere na telefonu in nam zvočno poimenuje predmete
v realnem času. Uporabna je za prepoznavanje predmetov in barv ter ima
možnost nalaganja novih podatkov, npr. različnih slik predmetov, vendar v
angleščini (Baltić 2016). Zelo zanimiva je tudi aplikacija Be my eyes (Bodi moje
oči ali Posodi mi oči), ki po Kačičevih besedah v življenje ljudi z okvaro vida
prinaša revolucijo, tako, kot jo je izum prenosnega telefona (Kačič 2017). Sto-
ritev omogoča takojšnjo pomoč slepim in slabovidnim, kjerkoli se nahajajo,
in to noč in dan. Ko uporabnik potrebuje pomoč, pritisne na gumb na tele-
fonu in oglasi se eden od trenutnih 620.000 prostovoljcev v Evropi, ki ima
takrat čas, ter opiše tisto, v kar klicatelj usmeri kamero telefona. Slovensko
govorečih prostovoljcev je trenutno 213 in le 17 uporabnikov (Kačič 2017).
IKT pri pouku slepih in slabovidnih
Večina omenjenih pripomočkov se uporablja tudi pri pouku slepih in slabo-
vidnih učencev. Elektronski pripomočki so tako v vsakdanjem življenju kot v
99