Page 135 - Retar, Iztok. 2022. Zgodnje gibalno učenje in poučevanje. Koper: Založba Univerze na Primorskem.
P. 135
ČNE METODE

H kakovosti v poučevanju lahko precej prispevajo primerno izbrane in izve-
dene učne metode, ki so načini učinkovitega poučevanja, kot npr. analitična,
sintetična, celostna, kombinirana, igralna, tekmovalna itd. metoda; to so te-
meljni načini dela, ki zagotavljajo učinkovito uresničevanje posamičnih etap
učnega procesa, učne oblike pa določajo način vodenja učnega procesa v od-
nosu do učencev. Praviloma se v praksi uporablja učna analitična metoda, ko
vzgojitelj podaja snov po korakih. Snov razstavi na dele, razlaga in demon-
strira od elementa do elementa ter tako zgradi končno gibalno storitev. Pred-
lagamo rabo kombinirane učne metode, ko vzgojitelj izbere najustreznejše
učne metode v učinkovitem zaporedju in jim doda še igralno/tekmovalno
metodo, kjer s simulacijo tekmovanja vzpostavimo prijazno tekmovalno okol-
je, v katerem otroci hitreje dosegajo zastavljene učne cilje. S tovrstnim pos­
topkom prožnejšega uvajanja različnih učnih taktik lahko zmanjšamo količine
podatkov in omogočamo poglabljanje uvida v učno snov ter tako optimizira-
mo učni proces. Učne metode so torej načini dela, ki zagotavljajo učinkovi-
to uresničevanje posamičnih faz učnega procesa. V nadaljevanju predstavlja-
mo izbrane učne metode, ki lahko prispevajo k kakovostnemu uresničevanju
učnega procesa:
– analitična metoda – vzgojitelj podaja snov po korakih, snov razstavi na

dele in razlaga ter demonstrira od elementa do elementa ter tako zgradi
končno gibalno storitev;

135
   130   131   132   133   134   135   136   137   138   139   140