Page 137 - Retar, Iztok. 2022. Zgodnje gibalno učenje in poučevanje. Koper: Založba Univerze na Primorskem.
P. 137
RITERIJI ETIČNEGA ZGODNJEGA
GIBALNEGA POUČEVANJA

Temeljna naloga vzgojitelja je vedno in povsod zaščititi otroka. Pri gibalnem
poučevanju nam je lahko v podporo nekaj pomembnih kriterijev, s katerimi si
lahko pomagamo pri presoji etičnosti našega dela. Morda je najpomembne-
jši kriterij neškodljivosti, s katerim označujemo, da mora biti naša dejavnost
pred oz. z otrokom na prvem mestu neškodljiva. Sledi kriterij dobronamer-
nosti ali koristi, ki jih otrok pridobi z našimi učnimi intervencijami. Kriterij
pravičnosti nas usmerja, da ravnamo z vsemi otroki enako pravično, kriterij
otrokove avtonomije pa, da otrok soglaša z izvajanjem konkretne gibalne na-
loge. Pomemben je še kriterij zagotavljanja varnosti in varovanja osebnih po-
datkov, ki izvirajo iz ocenjevanja, testiranja, merjenja otroka.

137
   132   133   134   135   136   137   138   139   140   141   142