Page 153 - Retar, Iztok. 2022. Zgodnje gibalno učenje in poučevanje. Koper: Založba Univerze na Primorskem.
P. 153
AGOTAVLJANJE VARNOSTI
PRI GIBALNEM POUČEVANJU
Kdaj se pripeti športna nesreča?
Zavedanje gibanja vsebuje zaznavanje, razumevanje in predvidevanje do-
gajanja v povezavi s telesom in prostorom v realnem času. Ko se torej učen-
čeva pričakovanja nepričakovano ne uresničijo in ga novi dogodki preseneti-
jo, se zgodi nesreča.
Odklon zaznav in pričakovanj od stvarnosti najpogosteje privede do težav
in, če je splet okoliščin neugoden, tudi do športne nesreče.
Pojem »nepozornostna slepota« opisuje, da tistega, na kar nismo pozorni,
ne bomo videli. Prav tako smo lahko »slepi« za spremembe, ker smo vajeni ru-
tine. Zato je ključna vzgojiteljeva vloga, da otroke usmerja k predvidevanju in
zlasti usmerjanju pozornosti na za gibanje ključne dražljaje.
153
PRI GIBALNEM POUČEVANJU
Kdaj se pripeti športna nesreča?
Zavedanje gibanja vsebuje zaznavanje, razumevanje in predvidevanje do-
gajanja v povezavi s telesom in prostorom v realnem času. Ko se torej učen-
čeva pričakovanja nepričakovano ne uresničijo in ga novi dogodki preseneti-
jo, se zgodi nesreča.
Odklon zaznav in pričakovanj od stvarnosti najpogosteje privede do težav
in, če je splet okoliščin neugoden, tudi do športne nesreče.
Pojem »nepozornostna slepota« opisuje, da tistega, na kar nismo pozorni,
ne bomo videli. Prav tako smo lahko »slepi« za spremembe, ker smo vajeni ru-
tine. Zato je ključna vzgojiteljeva vloga, da otroke usmerja k predvidevanju in
zlasti usmerjanju pozornosti na za gibanje ključne dražljaje.
153