Page 151 - Retar, Iztok. 2022. Zgodnje gibalno učenje in poučevanje. Koper: Založba Univerze na Primorskem.
P. 151
igra kot sredstvo zgodnjega gibalnega poučevanja

devanja koša ipd.), ali pa se ob njihovem aktiviranju omogoči usvojitev izbra-
nih gibalnih znanj in prilagojenih oblik borilne igre, pri katerih je poudarjena
predvsem moč.

Slika 2: Značilnosti elementarne gibalne igre

Zaključni del vadbene enote
Na koncu vadbene enote naj bo dinamika gibanja majhna. V gibanje naj
se ne vključuje predinamično velikih mišičnih skupin, dihalni in krvožilni sis-
tem naj ne bosta preveč obremenjena. Igre naj otroke sprostijo. V kolikor in-
tenzivnost v glavnem delu ni bila dosežena, pa je smiselno v zaključnem delu
povečati obremenitve.

Elementarne igre v zaključnem delu
Izbiramo lahko med igrami, ki vsebujejo elemente natančnosti (zadeva-
nje tarč na predpisan način), ravnotežja (predvsem ohranjanje ravnotežne-
ga položaja), orientacije v prostoru (vadba kinestetičnega občutka – obču-
tek za položaj lastnega telesa v prostoru ob izključitvi čutila vida) in hitre
odzivnosti (hitre reakcije z manjšimi telesnimi segmenti, ki niso energijsko
zahtevne).

Priporočila za kakovostno izbiro in izvedbo elementarnih iger
– spoštovanje načela postopnosti;
– pomen opazovanja otrok in njihovih odzivov ter pomen poznavanja otrok;
– prilagajanje zahtevam otrok in izpolnjevanje njihovih pričakovanj;
– skrbna izbira vsebine in oblike iger glede na gibalno zahtevnost izvedbe

ter gibalno-razvojno stopnjo otrok.

151
   146   147   148   149   150   151   152   153   154   155   156