Page 152 - Retar, Iztok. 2022. Zgodnje gibalno učenje in poučevanje. Koper: Založba Univerze na Primorskem.
P. 152
dnje gibalno učenje in poučevanje

načela postopne obremenitve pri igrah

– Ustrezna izbira igre glede na pogoje in cilje – igre se lahko razlikujejo glede
zahtevnosti gibanja ali glede intelektualnih zahtev;

– spreminjanje igralne površine – igra postane zahtevnejša ali lažja, če se re-
alizira na različnih podlagah, ker se s tem spremenijo gibalne zahteve (as-
falt, trava, parket, voda, sneg ipd.);

– spreminjanje velikosti igrišča – spreminja se dinamika gibanja in s tem
tudi obremenitev (manjše igrišče – krajše razdalje, večje igrišče – daljše
razdalje);

– spreminjanje števila igralcev – vpliva na večjo ali manjšo dinamiko giban-
ja (npr. večje število lovcev);

– spreminjanje igralne motorike – povečanje obremenitve izbranih seg-
mentov (za postopno obremenjevanje nog – tek, sonožni poskoki, eno­
nožni poskoki) ali vpliv na druge segmente (npr. sonožni poskoki – večja
obremenitev nog, zajčji poskoki – večja obremenitev rok);

– spreminjanje trajanja igre oz. števila ponavljanj igre – daljše trajanje ali
večje število ponovitev pomeni večjo obremenitev vadečih.

Priporočila za kakovostno zasnovano in izvedeno gibalno igro

– Spoštovanje načela postopnosti;
– pomen opazovanja otrok, njihovih odzivov, pomen poznavanja otrok;
– prilagajanje zahtevam – razvojni stopnji otrok;
– pazljiva izbira iger glede na gibalno težavnost;
– motivacija zanjo je dosežena z zadovoljstvom samoizražanja in s prijet-

nostjo, ki jo nudi udeležba v njej, saj premagovanje vedno novih navi-
deznih preprek omogoča spontano in ustvarjalno potrjevanje lastne ose-
bnosti, ki lahko krepi samopodobo in samozavest otroka;
– zagotavljanje svobodnih izbir rešitev gibalnih problemov, zaradi česar bo-
do otroci bolj prepričani o svojih gibalnih spretnostih, saj so jih pridobili
na svoj način;
– svobodno izbiranje rešitev socialnih problemov zlasti na področ-
ju vzpostavljanja in vzdrževanja dobrih in enakopravnih odnosov ter
sodelovanja pri udeležencih igre – sicer bo skupne igre kmalu konec.

152
   147   148   149   150   151   152   153   154   155   156   157