Page 150 - Retar, Iztok. 2022. Zgodnje gibalno učenje in poučevanje. Koper: Založba Univerze na Primorskem.
P. 150
dnje gibalno učenje in poučevanje

– ogrevanje (v uvodnem delu vadbene enote);
– razvoj gibalnih sposobnosti (v glavnem delu vadbene enote);
– pridobivanje in utrjevanje gibalnih informacij (v glavnem delu vadbene

enote);
– umirjanje (v zaključnem ali začetnem delu – odvisno od obremenitev –

vadbene enote).

Ogrevanje
Elementarne igre, namenjene ogrevanju, naj izpolnjujejo naslednje
kriterije:

– vsi vadeči morajo imeti možnost hkratnega aktivnega sodelovanja v igri;
– igre morajo vsebovati živahno motoriko (morajo biti dinamične);
– zaradi dejavnosti mora priti do usklajenega delovanja velikih funkcional-

nih sistemov (dihalnega, krvožilnega) in do uskladitve delovanja mišičnih
skupin;
– pravila iger naj bodo preprosta, da jih vadeči hitro dojamejo in se igra lah-
ko čim prej razmahne v vsej svoji dinamiki;
– priporočljivo je, da ima igra gibalno povezavo z glavnim delom vadbene
enote (vsebinsko in gibalno).
– Primeri elementarnih iger med ogrevanjem:
– lovljenje (beg pred lovcem);
– skupinski teki z izmenjavo mest (tekmovanja skupin v hitri in pravilni iz-
vedbi zadanih gibalnih nalog);
– tekalne igre (med gibanjem po prostoru hitre in pravilne reakcije
posameznikov na dana povelja).

Elementarne igre v glavnem delu vadbene enote
Gibalne sposobnosti, na katere se lahko z elementarnimi igrami vpliva v
glavnem delu vadbene enote, so: moč, hitrost, nekatere pojavne oblike koor-
dinacije pa tudi natančnost in ravnotežje. Na razvoj gibljivosti se z elementar-
nimi igrami v večji meri ne da vplivati, lahko pa se z ustreznim izborom gibanj
(nekatera plazenja in plezanja) vpliva na njeno ohranjanje.

Elementarne igre za razvoj gibalnih sposobnosti
Uporabljamo lahko štafetne igre, s katerimi se lahko vpliva predvsem na
razvoj moči, hitrosti in koordinacije ter se z njimi utrjujejo gibalne informaci-
je. Primerne so tudi izbrane skupinske ali ekipne igre, s katerimi se spodbudi
vključitev celotnega spleta gibalnih sposobnosti, pri čemer se s pravili pouda-
ri pomembnost izbrane sposobnosti (krepitev iztegovalk rok, natančnost za-

150
   145   146   147   148   149   150   151   152   153   154   155