Page 155 - Retar, Iztok. 2022. Zgodnje gibalno učenje in poučevanje. Koper: Založba Univerze na Primorskem.
P. 155
OMPLEKSNO RAZUMEVANJE
DRAŽLJAJEV IZ OKOLJA

Predelava informacij »od zgoraj navzdol« obsega vplive izkušenj, pričakovanj,
motivacije, ki vplivajo na pozornost. Predelavo informacij »od spodaj navzdol«
pa usmerjajo aktualni dražljaji iz okolja.

Kot osnovno vodilo pri poučevanju mora biti v ospredju preventivna de-
javnost, ker obstaja tveganje za morebitne poškodbe, ki so običajno posledica
prepletanja več dejavnikov. Preprečevanje morebitnih poškodb je v precejšni
meri možno že z ustreznim načrtovanjem in s pravočasnim prilagajanjem iz-
vajanja GŠA glede na okoliščine, pogoje ter glede na udeležence. Prvi korak je
lahko objektivna ocena tveganja, ali obstaja možnost (in če obstaja, kolikšna je
verjetnost, da se bo dogodek zgodil), da se pripeti nezgodni dogodek.

Obvladovanje tveganj poškodb dosežemo zlasti s primernim organizira-
njem in z izvajanjem ter nadziranjem gibalne/športne aktivnosti. Zavedati se
moramo tako moralne kot tudi pravne odgovornosti vzgojitelja pri izvajanju
gibalne/športne aktivnosti.

Ključni elementi, ki povečujejo zagotavljanje varnosti pri izvajanju gibal-
nih/športnih aktivnosti, so predvsem:

– sistematično razvijanje prepoznavanja nevarnih situacij pri otrocih, da bo-
do samostojno vedeli, kje je meja in kako jo določiti,

– sistematično ohranjanje pozornosti in zbranosti,
– vzpostavljanje učnega okolja, v katerem se učenci seznanjajo z načrtnimi

»nepredvidenimi« dogodki in z obvladovanjem stresa, ki je pogost sprem-
ljevalec zahtevnejših ter novih gibalnih problemov,

155
   150   151   152   153   154   155   156   157   158   159   160