Page 148 - Retar, Iztok. 2022. Zgodnje gibalno učenje in poučevanje. Koper: Založba Univerze na Primorskem.
P. 148
dnje gibalno učenje in poučevanje

– spoznavanje vsebin in pravil preprostih elementarnih iger;
– razvijanje občutka za sodelovanje v skupini;
– pridobivanje občutka za medsebojno pomoč;
– razvijanje vztrajnosti, odločnosti in borbenosti;
– usvajanje osnovnih načinov gibanj z žogo;
– razvijanje koordinacije gibanja celega telesa;
– razvijanje natančnosti in moči;
– vplivanje na srčno-žilni in dihalni sistem ter gibalni aparat.

Vsem avtorjem je pri opredelitvi elementarnih iger skupno to, da so to ig-
re, kjer so vključene naravne oblike gibanja, kot so hoja, tek, lazenje, pleza-
nje, skoki, meti itd., in kjer imajo igre preprosta pravila, zato so značilna hitro
razumljiva in preprosta gibanja z možnostjo prilagajanja tako potrebam kot
okoliščinam.

delitev elementarnih iger

Pistotnik (2004) je elementarne igre razdelil med elementarne igre v priprav­
ljalnem, glavnem in zaključnem delu vadbe, elementarne igre na snegu, ob
vodi, v vodi in pod vodo ter družabne igre in potegavščine. Namen priprav-
ljalnega dela se je ogreti in vzbuditi zanimanje otrok za glavni del vadbe pa
tudi za doseganje ciljev; za to so primerna lovljenja, skupinski teki z izmenja-
vo mest in tekalne igre. V glavnem delu vadbe elementarne igre uporabljamo
za razvoj gibalnih sposobnosti, pridobivanje in utrjevanje gibalnih spretnosti
in znanj. Izbira igre je pomembna, saj moramo vedeti, kaj želimo z njo doseči
in na kaj hočemo vplivati, da bi dosegli cilje, ki smo si jih zastavili. Pri tem up-
orabljamo štafetne igre, kjer večje število skupin med seboj tekmuje (v tem,
kdo hitreje in boljše opravi nalogo). Štafetne igre omogočajo razvoj moči, hi-
trosti, koordinacije. V glavnem delu vadbe lahko uporabljamo tudi moštvene
in borilne igre. Z moštvenimi igrami razvijamo sodelovanje ekipe, z borilnimi
pa vplivamo na razvoj moči in gibalnih sposobnosti, kot so hitrost, koordinaci-
ja, gibljivost, inteligenca. Elementarne igre v zaključnem delu vadbe vplivajo
na telesno in duševno umiritev vadečih. Pri tem uporabljamo predvsem manj
obremenilne igre za ravnotežje, natančnost, orientacijo v prostoru in hitro
odzivnost. Pri elementarnih igrah na snegu otroke najprej ogrejemo z živah-
nimi igrami in jih s tem privajamo na tehniko gibanja ter gibanje z opremo. Z

148
   143   144   145   146   147   148   149   150   151   152   153