Page 173 - Retar, Iztok. 2022. Zgodnje gibalno učenje in poučevanje. Koper: Založba Univerze na Primorskem.
P. 173
inovativno gibalno poučevanje kot dodana vrednost

do optimalnega razvijanja njihovih gibalnih sposobnosti in kompetentnosti,
pridobivanja uporabnih gibalnih izkušenj, ki lahko prispevajo k oblikovanju
njihovega trajnostnega športnega življenjskega sloga, in zadovoljstva pri gi-
banju. Za učinkovito učenje je pomembno, da vzgojitelji zagotavljamo pozi-
tivno, varno in ustvarjalno okolje, v katerem je veliko raznolikih in praktičnih
vsebin (Retar idr., 2014).

Preglednica 8: Model inovativnega gibalnega poučevanja (Retar, 2015)

P – POVPRAŠEVANJE
Vzgojitelj učence v središče učnega procesa umešča z didaktičnim pristopom, ki je
prilagojen učencem – sledi njihovim povpraševanju in pričakovanjem ter tako povečuje
učinkovitost poučevanja.
Vzgojitelj sledi pričakovanjem ključnih deležnikov: države v obliki kurikula, staršev v
obliki dodatnega, dopolnilnega in interesnega pouka ter v civilni športni družbi v obliki
športnih krožkov.
P – PRILAGAJANJE, POENOSTAVLJANJE
Vzgojitelj organizira učni proces tako, da vanj enakopravno vključi tako učence, ki so
gibalno nadarjeni, kot učence s težavami v gibalnem razvoju in gibalno ovirane učence
s prilagoditvami in pomočjo. Vzgojitelj prilagaja in poenostavlja programe skladno s
ključnimi pravili športne in drugih mejnih strok. Najpogostejša so: poenostavitev pravil
igre, brez štetja točk, pri igri ni napak, mehkejši športni pripomočki ...
P – PONUDBA
Vzgojitelj v ponudbo poleg kakovostne uporabniške gibalne izkušnje vključuje še
specifične programske vsebine v okviru možnosti lokalne, regionalne in nacionalne
tradicionalne športne oblike (discipline), infrastrukturo in športno izročilo kot
primerjalne prednosti za uveljavljanje učinkovitega poučevanja.
P – PODPORA IN POMOČ
Vzgojitelj s specialno komunikacijo spodbuja, usmerja in nadzira učenca na poti do
njegovega osebnega cilja na področju gibanja. Z multimedijsko demonstracijo in
podporo informacijsko-komunikacijske tehnologije prispeva k večji učinkovitosti,
merljivosti in zanimivosti tako na področju gibalnega poučevanja kot gibalnih
dejavnosti nasploh. Uporablja inovativne medije: igrače, športne pripomočke in
pomagala, mnoge lahko tudi ustvari skupaj z otroki. Kot pomoč pri vzpostavljanju
ter ohranjanju pozornosti in koncentracije uporablja vizualna navodila (plakati, slike,
lutke) zvočna (glasbila, posneta glasba, pesmice …), označevanje smeri gibanja in
preusmeritve pozornosti (kognitivna vadba …), označevanje prostora z različnimi
barvami .

Sodobni vzgojitelji na področju gibalnih/športnih dejavnosti bomo pri
svojem delu lahko uspešnejši, če bomo poučevanje razumeli kot proaktivno,
ustvarjalno in na praksi temelječe spreminjanje posameznika skladno s priča-

173
   168   169   170   171   172   173   174   175   176   177   178