Page 171 - Retar, Iztok. 2022. Zgodnje gibalno učenje in poučevanje. Koper: Založba Univerze na Primorskem.
P. 171
NOVATIVNO GIBALNO POUČEVANJE
KOT DODANA VREDNOST

Kakovostno, inovativno in na refleksiji utemeljeno gibalno poučevanje v
zgodnjem obdobju lahko pospešuje gibalni razvoj ter vodi v optimalno gibal-
no kompetentnost otroka. Poučevanje v družbi znanja se spreminja in z njim
vloga učitelja.

Medved Udovič, Cotič in Cencič (2008, str. 9) ugotavljajo: »Učitelj ni več
le prenašalec znanja, temveč moderator, animator, organizator spodbudnega
učnega okolja, mentor in spodbujevalec samostojnega poučevanja.«

Učeča se družba je izziv za vse vzgojitelje, ki vedo, da je učenje za oseb-
nostni razvoj v postavljanju izzivov vsakemu izmed učencev. Dumont, Istan-
ce in Benavides (2010) so izostrili učna načela, ki kažejo, da bi morale šole
za svojo čim večjo učinkovitost med drugim v središče postaviti učenje,
spodbujati udejstvovanje in zagotavljati, da je učenje družabno ter pogos-
to sodelovalno.

Zato vzgojitelji razumno in ne brez premisleka v središče postavljajo otro-
ka, sebe pa vidijo kot profesionalca, ki obvladuje učni proces in samorefleksi-
jo, s katero ugotavlja, ali je izpolnil pričakovanja otrok in drugih pomembnih
deležnikov vzgoje in izobraževanja. Poročilo o inovativnih učnih okoljih (OE-
CD, 2013) je med razsežnosti, s katerimi šole inovirajo strukture in dinamike
poučevanja, uvrstilo zlasti raznolikosti v prepletanju pedagoških prijemov, ki
z dobrim poučevanjem pritegne učence k udejstvovanju ter uresničuje prila-
gajanje posamezniku, izboljševanje reševanja problemov in krepitev skupin-
skega dela.

171
   166   167   168   169   170   171   172   173   174   175   176