Page 175 - Retar, Iztok. 2022. Zgodnje gibalno učenje in poučevanje. Koper: Založba Univerze na Primorskem.
P. 175
vativno gibalno poučevanje kot dodana vrednost
tivnostih v povezavi s strahom pred pritožbami staršev. Med naloge, ki niso
tako pomembne, ampak so nujne, so dejavnosti, vezane na usklajenost uč-
ne vsebine z gibalno kompetentnostjo otroka. Med dejavnosti, ki sicer lahko
podpirajo inovativno poučevanje, niso pa zelo pomembne in jih prav tako ni
potrebno nujno izvesti, so anketiranci uvrstili obvladovanje tveganj športnih
poškodb. Elementom, ki tvorijo matriko, je skupna usmerjenost v preizkuša-
nje novih postopkov poučevanja ter osredotočenost na otroka in izide pro-
cesa poučevanja. S predstavljeno matriko lahko spodbudimo in usmerjamo
nadaljnje razvijanje inovativnega zgodnjega gibalnega poučevanja, ki lahko
prispeva h krepitvi gibalne kompetentnosti otrok.
Preglednica 9: Struktura modela faktorjev delovanja in nalog, ki jih vzgojiteljice iz-
vajajo v praksi in lahko prispevajo k inovativnosti na področju zgodnjega gibalnega
poučevanja (Retar idr., 2018)
Trditev Področje 5
1234
Preizkušanje novih postopkov pri poučevanju. ,809 ,874
,796 ,816
Razvijanje novosti v praksi ,776
,628
Prenos novosti v prakso. ,604
,487
Sprejemanje odgovornosti za novosti pri poučevanju ,439
Izmenjava dobrih praks ,911
,905
Participacija otrok pri načrtovanju dejavnosti ,887
Uporaba različnih materialov, pomagal, pripomočkov, ,864
medijev
,829
Razmislek o tem, kaj ni bilo dobro izpeljano ,778
Razmislek o tem, kaj je bilo dobro izpeljano ,863
,834
Razmislek o tem, kako bi ravnali v prihodnje
Pridobivanje novih poklicnih kompetenc na področju
gibanja
Postavljanje novih poklicnih izzivov
Prijetno počutje otrok
Uporaba ustaljenih postopkov pri poučevanju
Strpnost pri delu z otroki
Previdnost pri aktivnostih v povezavi s strahom pred
pritožbami staršev
Izogibanje aktivnostim, pri katerih se otroci lahko
poškodujejo
175
tivnostih v povezavi s strahom pred pritožbami staršev. Med naloge, ki niso
tako pomembne, ampak so nujne, so dejavnosti, vezane na usklajenost uč-
ne vsebine z gibalno kompetentnostjo otroka. Med dejavnosti, ki sicer lahko
podpirajo inovativno poučevanje, niso pa zelo pomembne in jih prav tako ni
potrebno nujno izvesti, so anketiranci uvrstili obvladovanje tveganj športnih
poškodb. Elementom, ki tvorijo matriko, je skupna usmerjenost v preizkuša-
nje novih postopkov poučevanja ter osredotočenost na otroka in izide pro-
cesa poučevanja. S predstavljeno matriko lahko spodbudimo in usmerjamo
nadaljnje razvijanje inovativnega zgodnjega gibalnega poučevanja, ki lahko
prispeva h krepitvi gibalne kompetentnosti otrok.
Preglednica 9: Struktura modela faktorjev delovanja in nalog, ki jih vzgojiteljice iz-
vajajo v praksi in lahko prispevajo k inovativnosti na področju zgodnjega gibalnega
poučevanja (Retar idr., 2018)
Trditev Področje 5
1234
Preizkušanje novih postopkov pri poučevanju. ,809 ,874
,796 ,816
Razvijanje novosti v praksi ,776
,628
Prenos novosti v prakso. ,604
,487
Sprejemanje odgovornosti za novosti pri poučevanju ,439
Izmenjava dobrih praks ,911
,905
Participacija otrok pri načrtovanju dejavnosti ,887
Uporaba različnih materialov, pomagal, pripomočkov, ,864
medijev
,829
Razmislek o tem, kaj ni bilo dobro izpeljano ,778
Razmislek o tem, kaj je bilo dobro izpeljano ,863
,834
Razmislek o tem, kako bi ravnali v prihodnje
Pridobivanje novih poklicnih kompetenc na področju
gibanja
Postavljanje novih poklicnih izzivov
Prijetno počutje otrok
Uporaba ustaljenih postopkov pri poučevanju
Strpnost pri delu z otroki
Previdnost pri aktivnostih v povezavi s strahom pred
pritožbami staršev
Izogibanje aktivnostim, pri katerih se otroci lahko
poškodujejo
175