Page 177 - Retar, Iztok. 2022. Zgodnje gibalno učenje in poučevanje. Koper: Založba Univerze na Primorskem.
P. 177
PODBUJANJE VSEŽIVLJENJSKEGA
POUČEVANJA ZA ZDRAV ŽIVLJENJSKI
SLOG

Ko s primernim načinom življenja zmanjšujemo negativne pojavne oblike
sodobnega stresnega življenja, govorimo o zdravem življenjskem slogu, ki
ga razumemo kot izbrane skupinske vzorce zdravju prijaznega obnašanja
posameznika, temelječe na izbirah in možnostih glede na njegove življenj­
ske priložnosti (Cockerham, 2005). Nanj otroci težko vplivajo sami, zlasti z vi­
dika zdravega delovanja posameznika, zato je vloga vzgojitelja neprecenlji-
va. Prav tako lahko vzgojitelj kot družbeno odgovoren strokovnjak posredno
vpliva na družbo, ki ima veliko moč pri otrokovi izbiri, da bo otroke zaščitila
pred številnimi negativnimi vplivi, predvsem neprimernega prehranjevanja,
prekomerne uporabe IKT-naprav in splošnega pomanjkanja gibanja. Kompe-
tentnejši kot so otroci za oblikovanje zdravega življenjskega sloga, uspešnej­
ši so lahko pri razvijanju ter krepitvi zdravja in spopadanju s sodobnimi nega-
tivnimi družbenimi pojavi.

Če kvantitativno pojmovanje poučevanja razumemo kot skladiščenje ne-
življenjskega znanja, ga moramo nadgraditi s kvalitativnim razumevanjem po-
učevanja kot spreminjanja samega sebe. Tako spreminjamo sebe kot osebnost
in posledično pridobivamo nove kompetence, krepimo obstoječe ter postaja-
mo vse kompetentnejši za kakovostno življenje, kar je za sodobno in na libe-
ralnem poslovnem modelu temelječo družbo znanja še posebej pomembno
(Retar, 2015). Med pomembne delovne kompetence vzgojiteljev spada vseživ­
ljenjsko učenje, zato je kot osebna in strokovna rast vzgojitelja pomembno
stalno strokovno usposabljanje. Prav tako k strokovni rasti vzgojitelja prispeva
stalno preizpraševanje ter ugovarjanje ustaljenim učnim praksam in ritualom

177
   172   173   174   175   176   177   178   179   180   181   182