Page 172 - Retar, Iztok. 2022. Zgodnje gibalno učenje in poučevanje. Koper: Založba Univerze na Primorskem.
P. 172
dnje gibalno učenje in poučevanje

Slika 3: Ocena področij delovanja vzgojiteljev, ki prispevajo k inovativnosti na
področju zgodnjega gibalnega poučevanja v praksi (Retar, Štemberger in Lepičnik
Vodopivec, 2018)

Gibalno učenje, zlasti v zgodnjem otroštvu, je kompleksen proces s števil-
nimi interakcijami, ki omogoča izvedbo spontanih in tudi skrbno načrtovanih
gibalnih nalog/problemov s ključnim ciljem, da pomembno pripomorejo tako
k uspešnemu razvoju gibalnih sposobnosti otroka kot k usvajanju elementar-
nih gibalnih vzorcev in gibalnih stereotipov ter prispevajo k oblikovanju traj-
nostne gibalne kompetentnosti otroka. Ker ostanejo pridobljeni gibalni pro-
grami trajno zapisani v gibalnem spominu, je pomembno, da imajo otroci čim
prej dostop do spodbudnega okolja za gibanje, v katerem bodo pridobili čim
več raznolikih gibalnih informacij in možnosti kakovostnega reševanja gibal-
nih problemov, s katerimi bodo lahko učinkovito razvijali svoje prirojene gi-
balne sposobnosti, oblikovali nove ter ohranjali in nadgrajevali že pridoblje-
ne gibalne programe.

Cilj inovativnega pristopanja je spodbuditi ustvarjalnost vzgojiteljev pri is-
kanju izboljšav pri gibalnem učenju in uvajanju gibalnih/športnih dejavnosti
zlasti na organizacijskem področju – menedžmentu športa v okolju vrtca kot
tudi pri iskanju novih učinkovitih učnih strategij.

Za vzgojitelje v vrtcih in vzgojitelje v svetu športa je pomembno, da uve-
ljavljajo sodoben pristop k pouku v obliki proaktivnega gibalnega poučeva-
nja. Zanj je značilno, da poteka s samostojnim iskanjem in razmišljanjem ter
z reševanjem kakovostno zastavljenih gibalnih problemov, ki učence vodijo

172
   167   168   169   170   171   172   173   174   175   176   177