Page 183 - Retar, Iztok. 2022. Zgodnje gibalno učenje in poučevanje. Koper: Založba Univerze na Primorskem.
P. 183
BRAZLOŽITEV IZBRANIH
NAJPOGOSTEJŠIH POJMOV
V GIBALNEM POUČEVANJU

Antropološka kineziologija – veda, ki preučuje gibanje človeka v interakciji z
okoljem.

Aplikativna kineziologija – uporabna veda o gibanju v medicini, športu, er-
gonomiji in kibernetiki itd.

Asociacija – stopnja gibalnega poučevanja, v kateri pride do združevanja spomin-
skih informacij.

Avtomatizacija – stopnja gibalnega poučevanja, v kateri pride do samodejnega
delovanja gibalnih vzorcev in procesov.

Prikaz gibanja – fizična predstavitev giba ali gibov oz. gibanja v procesu gibal-
nega poučevanja s ciljem, da učencu nazorno predstavimo, kaj od njega
pričakujemo, da se nauči, in mu olajšamo izdelavo gibalnega načrta.

Didaktična načela – smernice za učinkovito poučevanje, kot npr.: učimo se od
lažjega k težjemu, od znanega k neznanemu, od enostavnega k zapletene-
mu itd.

Didaktika na področju gibanja – preučevanje procesa usvajanja gibalnih znanj
tako, da obravnavamo vsebino, metode in organizacijo gibalnega poučevanja.

Elementarne igre – gibalne igre s predznanju prilagojenimi pravili, ki otrokom
omogočajo, da skozi igro razvijajo gibalne sposobnosti in kompetence ter se
zabavajo, tekmujejo, raziskujejo ...

183
   178   179   180   181   182   183   184   185   186   187   188