Page 183 - Retar, Iztok. 2022. Zgodnje gibalno učenje in poučevanje. Koper: Založba Univerze na Primorskem.
P. 183
BRAZLOŽITEV IZBRANIH
NAJPOGOSTEJŠIH POJMOV
V GIBALNEM POUČEVANJU
Antropološka kineziologija – veda, ki preučuje gibanje človeka v interakciji z
okoljem.
Aplikativna kineziologija – uporabna veda o gibanju v medicini, športu, er-
gonomiji in kibernetiki itd.
Asociacija – stopnja gibalnega poučevanja, v kateri pride do združevanja spomin-
skih informacij.
Avtomatizacija – stopnja gibalnega poučevanja, v kateri pride do samodejnega
delovanja gibalnih vzorcev in procesov.
Prikaz gibanja – fizična predstavitev giba ali gibov oz. gibanja v procesu gibal-
nega poučevanja s ciljem, da učencu nazorno predstavimo, kaj od njega
pričakujemo, da se nauči, in mu olajšamo izdelavo gibalnega načrta.
Didaktična načela – smernice za učinkovito poučevanje, kot npr.: učimo se od
lažjega k težjemu, od znanega k neznanemu, od enostavnega k zapletene-
mu itd.
Didaktika na področju gibanja – preučevanje procesa usvajanja gibalnih znanj
tako, da obravnavamo vsebino, metode in organizacijo gibalnega poučevanja.
Elementarne igre – gibalne igre s predznanju prilagojenimi pravili, ki otrokom
omogočajo, da skozi igro razvijajo gibalne sposobnosti in kompetence ter se
zabavajo, tekmujejo, raziskujejo ...
183
NAJPOGOSTEJŠIH POJMOV
V GIBALNEM POUČEVANJU
Antropološka kineziologija – veda, ki preučuje gibanje človeka v interakciji z
okoljem.
Aplikativna kineziologija – uporabna veda o gibanju v medicini, športu, er-
gonomiji in kibernetiki itd.
Asociacija – stopnja gibalnega poučevanja, v kateri pride do združevanja spomin-
skih informacij.
Avtomatizacija – stopnja gibalnega poučevanja, v kateri pride do samodejnega
delovanja gibalnih vzorcev in procesov.
Prikaz gibanja – fizična predstavitev giba ali gibov oz. gibanja v procesu gibal-
nega poučevanja s ciljem, da učencu nazorno predstavimo, kaj od njega
pričakujemo, da se nauči, in mu olajšamo izdelavo gibalnega načrta.
Didaktična načela – smernice za učinkovito poučevanje, kot npr.: učimo se od
lažjega k težjemu, od znanega k neznanemu, od enostavnega k zapletene-
mu itd.
Didaktika na področju gibanja – preučevanje procesa usvajanja gibalnih znanj
tako, da obravnavamo vsebino, metode in organizacijo gibalnega poučevanja.
Elementarne igre – gibalne igre s predznanju prilagojenimi pravili, ki otrokom
omogočajo, da skozi igro razvijajo gibalne sposobnosti in kompetence ter se
zabavajo, tekmujejo, raziskujejo ...
183