Page 188 - Retar, Iztok. 2022. Zgodnje gibalno učenje in poučevanje. Koper: Založba Univerze na Primorskem.
P. 188
dnje gibalno učenje in poučevanje

Testiranje, merjenje, vrednotenje – sistematično, objektivno, primerljivo merjen-
je gibalnih sposobnosti in gibalnih znanj, običajno s tehničnimi pripomočki
(meter, ura) in v ustreznih okoliščinah, z namenom pridobitve objektivnega
vpogleda v napredek merjenca.

Trening – proces avtomatizacije naučenega gibanja in ustvarjanja nepredvidenih
situacijskih razmer ter oteženih okoliščin s ciljem optimizacije gibanja.

Učenje – vsaka sprememba v vedenju, informiranosti, znanju, razumevanju, stal-
iščih, spretnostih ali zmožnostih, ki je trajna in je ne moremo pripisati telesni
rasti, zorenju ali razvoju podedovanih vedenjskih vzorcev.

Učitelj – kompetenten profesionalec, ki avtonomno in odgovorno usklajuje učne
cilje, vsebino in tehnologijo s ciljem optimalnega poučevanja.

Učna priprava – administrativna dokumentacija priprave na pouk, opredeljena
po času, vsebini, obliki in načinu in po kateri naj bi se uresničili cilji učnega
procesa.

Učne metode – načini učinkovitega poučevanja, kot npr. analitična, sintetična,
celostna, kombinirana, igralna, tekmovalna itd. metoda.

Učne oblike – preizkušeni načini učinkovitega organiziranja učencev in učnega
procesa, kot npr. didaktična gibalna igra, štafetne in elementarne igre, poli-
gon, vadba po igralnih postajah, prilagojena obhodna vadba, vadba v parih,
skupinah, individualna ter frontalna in kombinirana učna oblika.

Urjenje, utrjevanje, treniranje – dodajanje novih, težjih okoliščin za izvajanje že
naučenih gibalnih znanj na podlagi ocen gibalnega statusa.

Vzdržljivost – funkcionalna sposobnost, ki omogoča izvajanje gibanja dlje časa in
z nezmanjšano učinkovitostjo.

188
   183   184   185   186   187   188   189   190   191   192   193