Page 180 - Retar, Iztok. 2022. Zgodnje gibalno učenje in poučevanje. Koper: Založba Univerze na Primorskem.
P. 180
dnje gibalno učenje in poučevanje

in okolja, v katerega bodo znali samostojno aktivno posegati in jim bo omo-
gočilo optimalen razvoj gibalnih dosežkov ter užitkov v gibanju.

Za izvajalce storitev na področju vzgoje in izobraževanja v zgodnjem ot-
roštvu je pomembno, da uveljavljajo sodoben pristop k poučevanju v obliki
proaktivnega gibalnega poučevanja. Zanj je značilno, da poteka s samostoj-
nim iskanjem in razmišljanjem ter z reševanjem kakovostno zastavljenih gibal-
nih problemov, ki otroke vodijo do optimalnega razvijanja njihovih gibalnih
sposobnosti in kompetentnosti ter pridobivanja uporabnih gibalnih izkušenj,
ki lahko prispevajo k oblikovanju trajnostnega zdravega/športnega življenj-
skega sloga ter zadovoljstva pri gibanju.

V nadaljevanju si oglejmo nekaj izbranih najpogostejših napak pri gibal-
nem poučevanju, z namenom, da se izognemo slabi praksi.

Področje zagotavljanja varnosti:

– Fizično (npr. napačno postavljene blazine, prekratka varnostna razdalja
…)

– in didaktično (npr. nejasna navodila, gibalno učenje brez demonstracije,
prevelike in neobvladljive skupine, napačno izbrane gibalne naloge …)

Neusklajena struktura vadbene ure:

– Napačna izbira načrtovanja: obremenitev – odmor – obremenitev,
– brez nadgradnje znotraj naloge pri obremenitvi,
– brez vključevanja aktivnega odmora in regeneracijskih tehnik,
– šibko zagotavljanje uravnoteženosti – informacijska ali energijska kompo-

nenta nista usklajeni,
– brez uvodnega ali zaključnega dela in
– brez evalvacije.

Strukturne metodološke napake:

– Podcenjevanje ali precenjevanje otrok,
– površno gibalno poučevanje – jedrnata razlaga, nazoren prikaz gibanja,

spodbudno usvajanje primernih gibalnih vzorcev in gibalnih nalog,
– neskladnost ciljev vadbene enote z izbranimi nalogami, vsebinami, organi­

zacijo, didaktiko, metodiko,
– premalo razvedrilnih elementarnih didaktičnih gibalnih iger,
– brez podpore zgodbe, didaktičnih pripomočkov, glasbe,
– neupoštevanje principa: načrtovanje, organiziranje, izvajanje, evalviranje

in motiviranje – spodbujanje.

180
   175   176   177   178   179   180   181   182   183   184   185