Page 186 - Retar, Iztok. 2022. Zgodnje gibalno učenje in poučevanje. Koper: Založba Univerze na Primorskem.
P. 186
dnje gibalno učenje in poučevanje
Metodika gibalnega poučevanja – preizkušen specialni učni postopek, s katerim
učencu posredujemo gibalno znanje.
Metodične enote – zaokroženi deli učne ure, kot npr. ogrevanje, glavni del, zak-
ljučni del itd.
Mikroraztrganine – poškodbe mišičnih vlaken kot posledica športne vadbe, ki
spodbujajo proces obnovitve, okrepitve ter povečanje mišice.
Moč – sposobnost, pri kateri telo premaguje zunanje sile (sile gravitacije, vztraj
nosti lastnega telesa ali predmetov, trenja, sile partnerja ali nasprotnika). Moč
se pojavlja v treh oblikah: eksplozivni (hitrostno premagovanje zunanjih sil),
repetetivni (ponavljajoče se premagovanje zunanjih sil) in statični (dolgotraj
no napenjanje mišic).
Model gibalnega poučevanja – povezane faze gibalnega poučevanja, ki vse-
bujejo grobo izvedbo gibanja, usmerjeno razlikovanje, avtomatizacijo in
modifikacijo.
Modifikacija – stopnja gibalnega poučevanja, v kateri pride do prilagajanja, do-
polnjevanja in nadgrajevanja gibanja.
Motivacija – povzroča in usmerja naše delovanje kot notranji vzgib ali zunanja
spodbuda, da nekaj storimo ali opustimo.
Motorika – veda, ki proučuje gibalne funkcije človeka.
Natančnost – gibalna sposobnost, ki omogoča natančno določitev smeri in in-
tenzivnosti gibanja do želenega cilja tako, da se vodeni predmet privede do
cilja ali da vrženi predmet zadene cilj.
Ponavljanje – večkratno ponavljanje novih gibalnih znanj s ciljem celostne usvo-
jitve in avtomatizacije gibalnega znanja.
Poučevanje – poklicno in na trgu dela regulirano ukvarjanje s podajanjem učne
snovi.
Preverjanje – primerjanje naučenih gibalnih znanj s postavljenimi cilji z namen-
om ugotavljanja in ocenitve napredka.
Priporočila primernega obsega gibanja – Svetovna zdravstvena organizacija
otrokom priporoča uro zmernega gibanja dnevno.
186
Metodika gibalnega poučevanja – preizkušen specialni učni postopek, s katerim
učencu posredujemo gibalno znanje.
Metodične enote – zaokroženi deli učne ure, kot npr. ogrevanje, glavni del, zak-
ljučni del itd.
Mikroraztrganine – poškodbe mišičnih vlaken kot posledica športne vadbe, ki
spodbujajo proces obnovitve, okrepitve ter povečanje mišice.
Moč – sposobnost, pri kateri telo premaguje zunanje sile (sile gravitacije, vztraj
nosti lastnega telesa ali predmetov, trenja, sile partnerja ali nasprotnika). Moč
se pojavlja v treh oblikah: eksplozivni (hitrostno premagovanje zunanjih sil),
repetetivni (ponavljajoče se premagovanje zunanjih sil) in statični (dolgotraj
no napenjanje mišic).
Model gibalnega poučevanja – povezane faze gibalnega poučevanja, ki vse-
bujejo grobo izvedbo gibanja, usmerjeno razlikovanje, avtomatizacijo in
modifikacijo.
Modifikacija – stopnja gibalnega poučevanja, v kateri pride do prilagajanja, do-
polnjevanja in nadgrajevanja gibanja.
Motivacija – povzroča in usmerja naše delovanje kot notranji vzgib ali zunanja
spodbuda, da nekaj storimo ali opustimo.
Motorika – veda, ki proučuje gibalne funkcije človeka.
Natančnost – gibalna sposobnost, ki omogoča natančno določitev smeri in in-
tenzivnosti gibanja do želenega cilja tako, da se vodeni predmet privede do
cilja ali da vrženi predmet zadene cilj.
Ponavljanje – večkratno ponavljanje novih gibalnih znanj s ciljem celostne usvo-
jitve in avtomatizacije gibalnega znanja.
Poučevanje – poklicno in na trgu dela regulirano ukvarjanje s podajanjem učne
snovi.
Preverjanje – primerjanje naučenih gibalnih znanj s postavljenimi cilji z namen-
om ugotavljanja in ocenitve napredka.
Priporočila primernega obsega gibanja – Svetovna zdravstvena organizacija
otrokom priporoča uro zmernega gibanja dnevno.
186