Page 186 - Retar, Iztok. 2022. Zgodnje gibalno učenje in poučevanje. Koper: Založba Univerze na Primorskem.
P. 186
dnje gibalno učenje in poučevanje

Metodika gibalnega poučevanja – preizkušen specialni učni postopek, s katerim
učencu posredujemo gibalno znanje.

Metodične enote – zaokroženi deli učne ure, kot npr. ogrevanje, glavni del, zak-
ljučni del itd.

Mikroraztrganine – poškodbe mišičnih vlaken kot posledica športne vadbe, ki
spodbujajo proces obnovitve, okrepitve ter povečanje mišice.

Moč – sposobnost, pri kateri telo premaguje zunanje sile (sile gravitacije, vztraj­
nosti lastnega telesa ali predmetov, trenja, sile partnerja ali nasprotnika). Moč
se pojavlja v treh oblikah: eksplozivni (hitrostno premagovanje zunanjih sil),
repetetivni (ponavljajoče se premagovanje zunanjih sil) in statični (dolgotraj­
no napenjanje mišic).

Model gibalnega poučevanja – povezane faze gibalnega poučevanja, ki vse-
bujejo grobo izvedbo gibanja, usmerjeno razlikovanje, avtomatizacijo in
modifikacijo.

Modifikacija – stopnja gibalnega poučevanja, v kateri pride do prilagajanja, do-
polnjevanja in nadgrajevanja gibanja.

Motivacija – povzroča in usmerja naše delovanje kot notranji vzgib ali zunanja
spodbuda, da nekaj storimo ali opustimo.

Motorika – veda, ki proučuje gibalne funkcije človeka.

Natančnost – gibalna sposobnost, ki omogoča natančno določitev smeri in in-
tenzivnosti gibanja do želenega cilja tako, da se vodeni predmet privede do
cilja ali da vrženi predmet zadene cilj.

Ponavljanje – večkratno ponavljanje novih gibalnih znanj s ciljem celostne usvo-
jitve in avtomatizacije gibalnega znanja.

Poučevanje – poklicno in na trgu dela regulirano ukvarjanje s podajanjem učne
snovi.

Preverjanje – primerjanje naučenih gibalnih znanj s postavljenimi cilji z namen-
om ugotavljanja in ocenitve napredka.

Priporočila primernega obsega gibanja – Svetovna zdravstvena organizacija
otrokom priporoča uro zmernega gibanja dnevno.

186
   181   182   183   184   185   186   187   188   189   190   191