Page 80 - Retar, Iztok. 2022. Zgodnje gibalno učenje in poučevanje. Koper: Založba Univerze na Primorskem.
P. 80
dnje gibalno učenje in poučevanje

sposobnosti zadevanja z vodenim projektilom

Pri realizaciji ima vadeči možnost s korektivnimi gibalnimi programi ves čas
vplivati na smer in hitrost gibanja projektila, ki se približuje cilju. Za to so
značilni procesi reaferentacije, ki omogočajo sprotne popravke gibalnega pro-
grama. Na osnovi nenehnega dotoka informacij iz okolja se namreč gibanje
projektila korigira in se ga usmerja čim bliže želenemu cilju (pojavlja se suk-
cesivna – zaporedna obdelava informacij). Ta pojavna oblika natančnosti je
npr. pomembna pri hokeju (vodenje ploščka v gol), košarki (vodenje žoge pri
košarki), alpskem smučanju (slalom med vratci).

sposobnosti zadevanja z vrženim projektilom

Za realizacijo je značilno, da se na osnovi enkratne sinteze informacij izdela
program lansiranja. Posamezna aferentna sinteza vizualnih in kinestetičnih in-
formacij mora nuditi vse elemente za določitev trajektorije (krivulje, poti) in
sile, ki sta potrebni za gibanje projektila do cilja (pojavlja se simultana – hkrat-
na analiza informacij). Če so informacije korektne in njihova analiza uspešna
(izkušnje), bo projektil cilj zadel, v nasprotnem primeru pa ne. Ta pojavna ob-
lika natančnosti je pomembna pri rokometu, tenisu, odbojki, lokostrelstvu,
nogometu (strel na gol) ipd.

merski postopki za ugotavljanje natančnosti

Stopnja razvitosti natančnosti se meri z gibalnimi testi, za katere je značil-
no, da imajo slabo zanesljivost. Pri merjenju natančnosti, ki je pomembna za
posamezne športe, se zato običajno uporabljajo posebni situacijski testi z več
ponovitvami testne naloge. Bistvo testnih nalog je v zadevanju različnih ciljev
na predpisan način. Običajno je rezultat testov število zadetkov ali pa število
točk, ki jih merjenec doseže z zadetki v različne predele tarče.

80
   75   76   77   78   79   80   81   82   83   84   85