Page 75 - Retar, Iztok. 2022. Zgodnje gibalno učenje in poučevanje. Koper: Založba Univerze na Primorskem.
P. 75
ITROST
Hitrost opredeljujemo kot sposobnost izvedbe gibanja v najkrajšem možnem
času (Videmšek in Pišot, 2007). Pojavlja se lahko kot hitrost reakcije, hitrost
posamičnega giba ali hitrost izmeničnih gibov in je od vseh sposobnosti naj
odvisnejša od dednosti.
Hitrost predstavlja sposobnost, s katero izvedemo gib z največjo frekven-
co ali premagovanje ovir v najkrajšem času. Od vseh gibalnih sposobnosti je
najodvisnejša od dednih lastnosti (Pistotnik, 2011). Cemič (1997) in Pistotnik
(2011) njene pojavne oblike opredeljujeta različno. Pistotnik navaja hitrost re-
akcije, hitrost enostavnega giba in hitrost ponavljajočih se gibov, Cemič pa
dodaja še hitrost izvedbe enega samega giba, sprint in agilnost. Gibalna hit-
rost se pri deklicah razvije nekje do dvanajstega leta, pri dečkih pa še malo
kasneje (Cemič, 1997). Razvijanje hitrosti otrokom najhitreje približamo z de-
javnostmi, ki vključujejo naravne oblike gibanja, predvsem elementarne igre
in gimnastične vaje. Pomembna je predvsem pri premagovanju kratkih razdalj
s cikličnim gibanjem (tek, plavanje, kolesarjenje ipd.) in pri gibalnih nalogah,
ki zahtevajo hitro izvedbo posameznega giba. Od vseh gibalnih sposobnosti
je hitrost v največji meri odvisna od dednih lastnosti – koeficient prirojenosti
znaša tudi več kot 0,90.
dejavniki, ki vplivajo na razvoj hitrosti
Najpomembnejši dejavniki so:
75
Hitrost opredeljujemo kot sposobnost izvedbe gibanja v najkrajšem možnem
času (Videmšek in Pišot, 2007). Pojavlja se lahko kot hitrost reakcije, hitrost
posamičnega giba ali hitrost izmeničnih gibov in je od vseh sposobnosti naj
odvisnejša od dednosti.
Hitrost predstavlja sposobnost, s katero izvedemo gib z največjo frekven-
co ali premagovanje ovir v najkrajšem času. Od vseh gibalnih sposobnosti je
najodvisnejša od dednih lastnosti (Pistotnik, 2011). Cemič (1997) in Pistotnik
(2011) njene pojavne oblike opredeljujeta različno. Pistotnik navaja hitrost re-
akcije, hitrost enostavnega giba in hitrost ponavljajočih se gibov, Cemič pa
dodaja še hitrost izvedbe enega samega giba, sprint in agilnost. Gibalna hit-
rost se pri deklicah razvije nekje do dvanajstega leta, pri dečkih pa še malo
kasneje (Cemič, 1997). Razvijanje hitrosti otrokom najhitreje približamo z de-
javnostmi, ki vključujejo naravne oblike gibanja, predvsem elementarne igre
in gimnastične vaje. Pomembna je predvsem pri premagovanju kratkih razdalj
s cikličnim gibanjem (tek, plavanje, kolesarjenje ipd.) in pri gibalnih nalogah,
ki zahtevajo hitro izvedbo posameznega giba. Od vseh gibalnih sposobnosti
je hitrost v največji meri odvisna od dednih lastnosti – koeficient prirojenosti
znaša tudi več kot 0,90.
dejavniki, ki vplivajo na razvoj hitrosti
Najpomembnejši dejavniki so:
75