Page 75 - Retar, Iztok. 2022. Zgodnje gibalno učenje in poučevanje. Koper: Založba Univerze na Primorskem.
P. 75
ITROST

Hitrost opredeljujemo kot sposobnost izvedbe gibanja v najkrajšem možnem
času (Videmšek in Pišot, 2007). Pojavlja se lahko kot hitrost reakcije, hitrost
posamičnega giba ali hitrost izmeničnih gibov in je od vseh sposobnosti naj­
odvisnejša od dednosti.

Hitrost predstavlja sposobnost, s katero izvedemo gib z največjo frekven-
co ali premagovanje ovir v najkrajšem času. Od vseh gibalnih sposobnosti je
najodvisnejša od dednih lastnosti (Pistotnik, 2011). Cemič (1997) in Pistotnik
(2011) njene pojavne oblike opredeljujeta različno. Pistotnik navaja hitrost re-
akcije, hitrost enostavnega giba in hitrost ponavljajočih se gibov, Cemič pa
dodaja še hitrost izvedbe enega samega giba, sprint in agilnost. Gibalna hit-
rost se pri deklicah razvije nekje do dvanajstega leta, pri dečkih pa še malo
kasneje (Cemič, 1997). Razvijanje hitrosti otrokom najhitreje približamo z de-
javnostmi, ki vključujejo naravne oblike gibanja, predvsem elementarne igre
in gimnastične vaje. Pomembna je predvsem pri premagovanju kratkih razdalj
s cikličnim gibanjem (tek, plavanje, kolesarjenje ipd.) in pri gibalnih nalogah,
ki zahtevajo hitro izvedbo posameznega giba. Od vseh gibalnih sposobnosti
je hitrost v največji meri odvisna od dednih lastnosti – koeficient prirojenosti
znaša tudi več kot 0,90.

dejavniki, ki vplivajo na razvoj hitrosti

Najpomembnejši dejavniki so:

75
   70   71   72   73   74   75   76   77   78   79   80