Page 127 - Zadravec Šedivy, N., in V. Poštuvan, ur. 2022. Samomorilno vedenje mladostnikov. Koper: Založba Univerze na Primorskem.
P. 127
del: DEPRESIJA (50 minut)

Potrebujemo: kratek filmček, intervju (3 izvodi), izrezki iz revij – prispevki

• kratka predstavitev vsebine delavnice:
Pogovarjali se bomo o temah: Kateri so simptomi depresije?, Kakšne oblike depresije poz-
namo?, Povezanost depresije s samomorilnimi mislimi in samopoškodovalnimvedenjem.

• kratek uvod o tem, kaj je depresija:
Mladostnike spodbudimo, da sami razmišljajo o tem, kaj je depresija. Če nimajo pred-
stave, podamo kak svoj predlog in spodbudimo razmišljanje. Sproti razdelamo nji-
hove ideje in predloge, na koncu pa predstavimo zaokroženo celoto in to, kar še ni
bilo povedano.

VSEBINA: Povemo, da je depresija več kot le muhasto razpoloženje in ni zgolj potrtost
zaradi stresnih in težavnih življenjskih okoliščin. V neprijetnih situacijah je namreč pos-
labšanje razpoloženja pričakovano, žalost pa del življenja in se ji ne moremo izogniti.
Depresija pa je dalj časa trajajoče stanje žalosti, brezupa in apatije. Depresija lahko
prizadene tako mlade kot tudi odrasle in starejše. Zato so vsebine, o katerih se bomo
pogovarjali, pomembne tako za razumevanje njih samih, njihovih vrstnikov, kot tudi
staršev in drugih odraslih in starejših oseb.

• Filmček o znakih depresije (5-10 minut)
Mladostnike prosimo, naj pozorno spremljajo in razmislijo, kaj je po njihovem mnenju
značilno za depresijo? Kako menijo, da se počutijo in obnašajo posamezniki, ki trpijo
zaradi depresije.

Pozorni moramo biti, da so zvočniki priklopljeni in delujoči. Sicer je idealno, če so
preverjeni že pred izvedbo, a to ni vedno mogoče.

• Simptomi depresije (25 minut):
• Igra vlog (10 minut priprave + 5 minut branja)
Dva mladostnika (ki smo ju izbrali v uvodni igri) zapustita razred skupaj s sovoditeljem.
Dobita nalogo, da se pripravita na igro vlog: novinar/radijski napovedovalec in v prete-
klosti depresivna dijakinja. Mladostnika, ki smo ju izbrali v uvodni igri, bosta prebrala
vnaprej pripravljen intervju, sama pa se bosta dogovorila, kako ga bosta odigrala. Po
10 minutah prideta v razred odigrati radijsko igro.

Ostali mladostniki dobijo v tem času nalogo, da v skupinah po 3 ali 4 razmislijo, kaj je
po njihovem mnenju značilno za depresijo oz. kakšni so simptomi depresije. Na pod-
lagi tega vsaka skupina pripravi eno vprašanje, namenjeno dekletu v radijski oddaji

125
   122   123   124   125   126   127   128   129   130   131   132