Page 68 - Zadravec Šedivy, N., in V. Poštuvan, ur. 2022. Samomorilno vedenje mladostnikov. Koper: Založba Univerze na Primorskem.
P. 68
LAVJE 8
Implementacija postvencijskih
aktivnosti

Nuša Zadravec Šedvy, Tina Podlogar, Vita Poštuvan
Ključne besede: postvencija, žalovanje, aktivnosti v šolskem okolju, smrt
mladostnika, samomor

UVOD
Postvencija zajema aktivnosti, ki se na organiziran način izvajajo po samomoru
v okoljih, v katera je bil umrli vpet. Mladostniki so še posebej vpeti v šolsko okolje,
zato je v prvi vrsti po samomoru mladostnika smiselno izvajati postvencijo rav­
no v šolskem okolju (Miller in Mazza, 2018; Salloum, 2013). Namen postvencijskih
aktivnosti je (i) zmanjševanje negativnih učinkov izpostavljenosti samomoru, (ii)
nudenje podpore žalujočim in s tem varovanje njihovega duševnega zdravja ter
(iii) preprečevanje samomorilnega vedenja pri tistih posameznikih, ki imajo zaradi
izpostavljenosti samomoru večje tveganje za samomorilno vedenje.

Postvencijske aktivnosti v šolskem okolju

Šola kot sistem se ob smrti mladostnika sooča s številnimi vprašanji glede ustreznega
odzivanja na situacijo. Zato so v takšnih situacijah izjemno pomembne strokovno podpr-
te smernice glede tega, kako ustrezno informirati ter naslavljati čustva pri mladostnikih
in zaposlenih (Grossman idr., 2007; Mauk in Rodgers, 1994). Več o smernicah lahko pre-
berete v priročniku Ko se zgodi samomor učenca ali dijaka: smernice za postvencijo v šoli
(Erjavec idr., 2021). Pri tem je lahko v pomoč tudi podpora zunanjih strokovnjakov, ki z raz-
ličnimi aktivnostmi (namenjenimi tako šoli kot inštituciji kot tudi mladostnikom, šolskemu

66
   63   64   65   66   67   68   69   70   71   72   73