Page 89 - Zadravec Šedivy, N., in V. Poštuvan, ur. 2022. Samomorilno vedenje mladostnikov. Koper: Založba Univerze na Primorskem.
P. 89
cifične kompetence: načrtovanje,
organizacija in iniciativnost pri delu

Izvajalci morajo imeti dovolj vsebinskega znanja, ob tem pa biti tudi dovolj kompetentni,
da svoje delo kredibilno načrtujejo in izvedejo.

Izvajalci morajo pred izvedbo preveriti, da vedo:
• kje lahko najdejo informacije o izvajanju aktivnosti in gradiva za posamezne aktivnosti,
• kdo je kontaktna oseba na šoli, kjer aktivnosti izvajajo ter kje in kako jo lahko kontak-
tirajo,
• kako in kdaj poteka njihova izvedba projekta na šoli (morebitne posebnosti in prilago-
ditve izvedbe),
• kdo so soizvajalci aktivnosti in kdo so rezervni izvajalci, v primeru nepredvidljivih situ-
acij, zaradi katerih kateri od izvajalcev ne bi mogel izvesti aktivnosti,
• koga kontaktirati v primeru sprememb pri izvedbi,
• kako ovrednotiti vprašalnike in identificirati mladostnike s težavami v duševnem zdravju,
• na kakšen način beležiti in poročati izvedene aktivnosti in posebnosti v okviru projekta,
• na koga se obrniti v primeru potrebe po lastni razbremenitvi in superviziji.

Izvajalci morajo imeti torej kompetence dobrega načrtovanja dela, prepoznavanja korakov
do načrtovanih ciljev in premagovanja ovir pri tem. Učinkovito morajo razporejati čas, ener-
gijo in lastne vire, ki zagotavljajo uspešno in pravočasno opravljene naloge. Prav tako je
dobrodošla samoiniciativnost pri delu, kar pomeni iskanje priložnosti za lasten doprinos
k rezultatom. Izvajalci s tem skrbijo tudi za osebni razvoj (ZRSZZ, 2022).

Znanja, vezana na potek aktivnosti izvajalci pridobijo na izobraževanju in gradivih. Infor-
macije, vezane na kontaktne osebe in samo izvedbo aktivnosti, zagotovi koordinator pro-
jekta, ki vodi tudi evidenco aktivnosti in njihovih izvajalcev na posameznih šolah.

Specifične kompetence: etična zavest

Vsebine projekta A (se) štekaš?!? naslavljajo teme, ki so lahko etično občutljive ali sprožajo
celo etične dileme glede tega, kakšno je najbolj optimalno ravnanje. V informiranih soglas-
jih za sodelujoče mladostnike (Slika 11.1) in njihove starše (Slika 11.2) povzemamo, s čim
soglašajo udeleženci pred izvedbo aktivnosti. Izvajalci morajo te protokole poznati.

87
   84   85   86   87   88   89   90   91   92   93   94