Page 94 - Zadravec Šedivy, N., in V. Poštuvan, ur. 2022. Samomorilno vedenje mladostnikov. Koper: Založba Univerze na Primorskem.
P. 94
LAVJE 12
Skupinska dinamika
in komunikacijske veščine izvajalca

Tina Podlogar, Alenka Pirih
Ključne besede: skupinska dinamika, spretnosti vodenja, komunikacijske veščine,
aktivno poslušanje

UVOD
Pri izvedbi aktivnosti je pomembno določeno mero pozornosti nameniti neka­
terim vidikom dinamike v skupini, saj ti pomembno vplivajo na potek dogajanja
ter uspešnost izvedbe oz. doseganja ciljev. Spretno opazovanje dinamike v skupini
izvajalcu omogoča, da se na dogajanje ves čas prilagaja in s tem vsebino kar naj­
bolje približa udeležencem. Za uspešno izvedbo dejavnosti so ključnega pomena
spretnosti vodenja, ki v veliki meri temeljijo na različnih komunikacijskih veščinah
in še zlasti aktivnem poslušanju.

Opazovanje skupinske dinamike

Osredotočamo se na komentarje udeležencev ter njihovo vedenje in neverbalno govorico,
kar nam pomaga pri razumevanju, kako se mladostniki počutijo v skupini. Pozorni smo tudi
na medsebojne interakcije med člani skupine, ki nam nudijo vpogled v to, v kolikšni meri so
si posamezniki med seboj naklonjeni, si zaupajo in kako se počutijo v kontaktu z drugimi
udeleženci. S pomočjo opazovanja omenjenih vidikov skupinske dinamike lahko tudi oce-
nimo, v kolikšni meri udeleženci razumejo, kaj se tekom aktivnosti od njih pričakuje (npr.
na kakšen način sodelujejo, kakšne so vedenjske norme v skupini) ter v kolikšni meri so
motivirani za sodelovanje in razmišljanje o obravnavanih temah. Smiselno je opazovati tudi
počutje članov skupine v odnosu do izvajalcev aktivnosti.

92
   89   90   91   92   93   94   95   96   97   98   99