Page 136 - Drobnič Janez, Pelc Stanko, Kukanja Gabrijelčič Mojca, Česnik Katarina, Cotič Nastja, Volmut Tadeja. Ur. 2023. Vzgoja in izobraževanje v času covida-19. Koper: Založba Univerze na Primorskem
P. 136
an Hozjan, Darja Jenko in Divna Nabernik

H2.1 spol staršev,
H2.2 stopnja izobrazbe staršev,
H2.3 zaposlitveni status staršev in
H2.4 število šoloobveznih otrok v družini.

Raziskovalne metode
V skladu z namenom in s cilji empiričnega dela smo izvedli kvantitativno-
neeksperimentalno pregledno raziskavo. Izvedeno je bilo anketiranje z vpra-
šanji zaprtega tipa. V okviru izvedbe raziskovanja smo za zbiranje empirič-
nih podatkov uporabili opisno metodo empiričnega raziskovalnega pedago-
škega dela.

Pripomoček raziskovanja
Za potrebe empirične raziskave smo sami oblikovali anketni vprašalnik. Ce-
loten vprašalnik se je navezoval na raziskovanje sodelovanja staršev pri
vzgojno-izobraževalnem procesu v obdobju covida-19. Za potrebe tega pri-
spevka pa so bila analizirana le tista vprašanja, ki so se navezovala na časovno
vključenost staršev v vzgojni-proces njihovih šoloobveznih otrok. Omenjen
del vprašalnika je bil sestavljen iz osmih vprašanj zaprtega tipa. Struktura
vprašanj se je v prvem delu nanašala na demografske podatke, ki smo jih
izpostavili v prejšnjem poglavju pri H2. V drugem delu ankete, ki se je nepo-
sredno navezoval na cilje raziskave, pa nas je zanimalo:

1. koliko časa dnevno so bili starši šoloobveznih otrok vključeni v vzgojno-
izobraževalni proces pred uvedbo šolanja na daljavo in

2. koliko časa dnevno so bili starši šoloobveznih otrok vključeni v vzgojno-
izobraževalni proces v času šolanja na daljavo.

Spremenljivke so bile ordinalne (stopnja izobrazbe staršev, število šoloob-
veznih otrok v družini in čas vključenosti staršev v vzgojno-izobraževalni pro-
ces pred in med šolanjem na daljavo) in nominalne (spol in zaposlitveni sta-
tus staršev). Pred uporabo vprašalnika smo preverili merske karakteristike.
Veljavnost vprašalnika smo preverili s pomočjo relevantne literature in fak-
torske analize, ki kaže, da prvi izmed dobljenih petih faktorjev pojasnjuje
34,77  variance, zato lahko trdimo, da gre za veljaven instrument. Za ugo-
tavljanje zanesljivosti smo izračunali Cronbachov α-koeficient (α = 0,77), ki
je pokazal, da gre za zanesljiv vprašalnik. Objektivnost smo zagotovili z upo-
rabo zaprtih vprašanj, z enotnimi in enopomenskimi navodili ter nevodenim
anketiranjem v spletni obliki.

136
   131   132   133   134   135   136   137   138   139   140   141