Page 166 - Drobnič Janez, Pelc Stanko, Kukanja Gabrijelčič Mojca, Česnik Katarina, Cotič Nastja, Volmut Tadeja. Ur. 2023. Vzgoja in izobraževanje v času covida-19. Koper: Založba Univerze na Primorskem
P. 166
ina Marn in Giuliana Jelovčan

na čakanju, 11 (17,2 ) staršev pa je bilo doma iz drugih razlogov. Povzamemo
lahko, da je bila doma več kot polovica staršev ter tako na voljo otrokom v
pomoč, saj nihče od otrok v času epidemije ni bil doma sam. V raziskavi je
sodelovalo 64 (100 ) prvošolcev, od tega 24 (37,5 ) deklic in 40 (62,5 )
dečkov. 41 (64,1 ) otrok živi v vaškem okolju, 23 (35,9 ) pa v primestnem.
Vzorec je bil namensko izbran.

Merski pripomočki
Vprašalnik, ki smo ga posredovali staršem otrok prvošolcev izbrane osnovne
šole (OŠ), je bil sestavljen iz 32 vprašanj zaprtega tipa. Vprašalnik je bil sesta-
vljen iz dveh delov, in sicer: (1) vprašanj, ki se nanašajo na gibalno/športno
aktivnost staršev; (2) vprašanj, ki se nanašajo na otroka, in sicer na vsebine
predmeta šport in gibalno/športno aktivnost v prostem času. Od tega je bilo
pet demografskih vprašanj. Eno vprašanje je bilo na Likertovi lestvici oce-
njeno od 1 do 5, pri čemer je 1 pomenilo nikoli, 5 pa zelo pogosto.

Zbiranje in obdelava podatkov
Podatke smo zbrali s spletnim vprašalnikom, ki smo ga oblikovali s pomočjo
spletne strani www.1ka.si. Dostop do vprašalnika, skupaj z dopisom o na-
menu raziskave, smo posredovali ravnateljici izbrane OŠ, ta pa je dostop po-
sredovala na e-naslove v vzorec vključenih staršev. Sodelovanje v raziskavi
je bilo anonimno in prostovoljno. V prispevku predstavljamo samo rezultate
vprašanj na teme: predmet šport in organizirane izvenšolske dejavnosti v
okviru šolanja na daljavo; kako so starši skupaj z otrokom izvedli praktične
vsebine pri predmetu šport, ki jih je posredoval učitelj, ter kako so starši sku-
paj z otrokom izvedli praktične vsebine, ki jih je posredoval trener pri izven-
šolski dejavnosti.

Metode analize podatkov
Podatke smo obdelali s programoma Excel in SPSS 25.0. Izvedli smo opisno
statistično analizo po posameznih vprašanjih. Za opisne spremenljivke smo
uporabili frekvenčno porazdelitev (f; f ). S Shapiro-Wilkovim testom smo
preverili, ali je spremenljivka »gibalna/športna aktivnost otrok v času epide-
mije« normalno porazdeljena, za ugotavljanje razlik v gibalni/športni aktiv-
nosti glede na spol pa smo uporabili t-test.

Rezultati in razprava
Predmet šport v okviru šolanja na daljavo
V obdobju prvega vala epidemije je pouk potekal na daljavo. Učitelji športa
so se tako znašli pred velikim izzivom, saj so morali neprestano iskati ino-

166
   161   162   163   164   165   166   167   168   169   170   171