Page 163 - Drobnič Janez, Pelc Stanko, Kukanja Gabrijelčič Mojca, Česnik Katarina, Cotič Nastja, Volmut Tadeja. Ur. 2023. Vzgoja in izobraževanje v času covida-19. Koper: Založba Univerze na Primorskem
P. 163
Predmet šport in izvenšolske
gibalne/športne aktivnosti učencev
prvega razreda izbrane osnovne šole
v času svetovne epidemije virusa covid-19

Sabina Marn
Zasebni vrtec Pod lipo
sabina.marn@gmail.com

Giuliana Jelovčan
Univerza na Primorskem
giuliana.jelovcan@pef.upr.si

Cilja raziskave sta bila preučiti, ali so starši skupaj z otrokom izvedli vsebine pri
predmetu šport, ki jih je posredoval učitelj, in upoštevali priporočila trenerjev,
organiziranih izven šolskih gibalnih/športnih aktivnosti. Podatke smo pridobili
z vprašalnikom, ki je bil po elektronski pošti posredovan 108 staršem otrok, ki
obiskujejo prvi razred. V nadaljnjo analizo smo vključili le 64 v celoti izpolnjenih
vprašalnikov, od tega 24 staršev deklic in 40 staršev dečkov. Ugotovili smo, da
so bili dečki in deklice v obdobju epidemije enako gibalno/športno aktivni (p =
0,082). Posredovana učiteljeva navodila pri predmetu šport starši sicer upošte-
vajo, jih pa skupaj z otroki ne izvedejo v celoti. Ugotovili smo tudi, da starši le
delno upoštevajo priporočila učiteljev organizirane vadbe. Starši se zavedajo
pomena gibalne/športne aktivnosti otrok ter pozitivno pripomorejo k njihovi
redni gibalni/športni aktivnosti. Tako imajo pomembno vlogo kot posredniki
zavedanja, navodil in znanj, ki so jih v času svetovne epidemije virusa covid-
19 posredovali svojim otrokom in tako prispevali k njihovemu celostnemu ra-
zvoju.
Ključne besede: otrok, družina, predmet šport, organizirana vadba, karantena

Uvod
Predmet šport je edini učni predmet, ki zadovolji otrokovo potrebo po giba-
nju, še posebej v današnjem pasivnem, sedečem načinu življenja, ki se pre-
večkrat pojavlja tudi v posameznikovem prostem času. V učnem načrtu za
predmet šport (Ministrstvo za šolstvo in šport in Zavod Republike Slovenije
za šolstvo 2011, 4) je navedeno, da je »šolska športna vzgoja nenehen proces
bogatenja znanja, razvijanja sposobnosti in lastnosti ter pomembno sredstvo
za oblikovanje osebnosti in odnosov med posamezniki. Z redno in kakovo-
stno športno vadbo prispevamo k skladnemu biopsihosocialnemu razvoju

Drobnič, J., S. Pelc, M. Kukanja Gabrijelčič, K. Česnik, N. Cotič in T. Volmut, ur. 2023. Vzgoja in izobraževanje
v času covida-19: odzivi in priložnosti za nove pedagoške pobude. Koper: Založba Univerze na Primorskem.

https://doi.org/10.26493/978-961-293-170-4.163-173
   158   159   160   161   162   163   164   165   166   167   168