Page 389 - Drobnič Janez, Pelc Stanko, Kukanja Gabrijelčič Mojca, Česnik Katarina, Cotič Nastja, Volmut Tadeja. Ur. 2023. Vzgoja in izobraževanje v času covida-19. Koper: Založba Univerze na Primorskem
P. 389
Učenje in poučevanje statistike
v času izobraževanja na daljavo

Daniel Doz
Univerza na Primorskem
daniel.doz@upr.si

Darjo Felda
Univerza na Primorskem
dario.felda@pef.upr.si

Mara Cotič
Univerza na Primorskem
mara.cotic@pef.upr.si

S statistiko se ljudje srečujemo vsakodnevno, saj je statistična pismenost ključ-
nega pomena za boljše odločanje in za ustrezno interpretacijo podatkov. Če-
prav je statistika pomembna veda, imajo mnogi učenci in odrasli še vedno ve-
like težave z razumevanjem in uporabo osnovnih statističnih pojmov. Prav zato
je torej učenje in poučevanje statistike pomembno. V prispevku predstavimo
razloge za učenje in poučevanje statistike ter model za učenje in poučevanje
v osnovni ter srednji šoli. Iz modela je razvidno, da igrata pri učenju in pou-
čevanju statistike v osnovni šoli pomembno vlogo praktična izkušnja in em-
pirizem, saj se učenci učijo osnovnih statističnih pojmov, opazovanja, zbiranja
podatkov, njihove reprezentacije in pravilne interpretacije preko eksperimen-
tov in povezav z vsakdanjo izkušnjo. Poleg tega se dijaki srednje šole srečujejo
s kompleksnejšimi problemi iz vsakdanjega življenja. V delu predstavimo nekaj
napotkov za učitelje matematike in le-te obogatimo s primeri dobre prakse, ki
so jih učitelji uporabljali v času izobraževanja na daljavo.
Ključne besede: statistika, osnovna šola, srednja šola, izobraževanje na daljavo

Uvod
V času epidemije SARS-CoV-2, tj. virusne bolezni covid-19, so mnogi mediji
objavljali statistične podatke o širjenju virusa, prikazovali grafikone, odstotke
in različne analize (da Silva idr. 2021). Prav to veliko zanimanje za statistiko je
ponovno odprlo vprašanje o kakovosti učenja in poučevanja statistike (Groth
2021; Haardörfer in Livingston 2021), še posebej v zdravstvu (Groth 2021). Pan-
demija covida-19 je postavila pod drobnogled dvoje vprašanj: (1) koliko sta-
tistike poznajo ljudje (Boot idr. 2021) in (2) kako je mogoče učiti statistiko, ki
je med najpraktičnejšimi matematičnimi panogami, na daljavo (Tinungki in
Nurwahyu 2020).

Drobnič, J., S. Pelc, M. Kukanja Gabrijelčič, K. Česnik, N. Cotič in T. Volmut, ur. 2023. Vzgoja in izobraževanje
v času covida-19: odzivi in priložnosti za nove pedagoške pobude. Koper: Založba Univerze na Primorskem.

https://doi.org/10.26493/978-961-293-170-4.389-407
   384   385   386   387   388   389   390   391   392   393   394