Page 394 - Drobnič Janez, Pelc Stanko, Kukanja Gabrijelčič Mojca, Česnik Katarina, Cotič Nastja, Volmut Tadeja. Ur. 2023. Vzgoja in izobraževanje v času covida-19. Koper: Založba Univerze na Primorskem
P. 394
iel Doz, Darjo Felda in Mara Cotič

Reševanje

Zbiranje Prikazovanje Izračunanje
podatkov podatkov najpomembnejših
statističnih kazalcev

Posredno Neposredno Preglednice Diagrami Sredine Razmerja

Slika 3 Faza reševanja

Interpretacija

Slika 4 Faza interpretacije Podatke Podatke so prikazali
je prikazal drugi, učenec samo
učenec sam
interpretira

datkov morajo biti primerne učenčevim intelektualnim sposobnostim
– mlajši učenci preštevajo in naštevajo predmete, srednješolci uporab-
ljajo bolj ali manj kompleksne ankete; pomembno je, da učenci znajo
sestaviti tabele (Batanero idr. 1994);
2. prikazovanje podatkov: ko so učenci oblikovali tabelo, lahko podatke
prikažejo grafično, in sicer zato, da jih lažje interpretirajo (González in
Pinto 2008); najenostavnejši načini grafičnega prikazovanja vključujejo
histograme, figurne in tortne prikaze (Diezmann in Lowrie 2009); sle-
dnji so sicer kompleksnejši, če učenci nimajo opravka zgolj s polovi-
cami, četrtinami ali tretjinami; z mlajšimi učenci je bolje uporabljati fi-
gurne prikaze (Åberg-Bengtsson 2006); učenci imajo večkrat težave z
grafičnim prikazovanjem podatkov (Yun, Ko in Yoo 2016), zato je po-
membno, da učitelji temu koraku namenijo večjo pozornost;
3. izračunanje najvažnejših statističnih kazalcev: učenci znajo izračunati
najpogostejše statistične kazalce, kot so povprečja, mediane in mo-
dusi, prav tako znajo izračunati odstotke in razmerja; v zgodnjih fazah
učenja jim je dobro predstaviti zgolj mediano in modus, saj je treba
pri razlagi aritmetične sredine narediti več korakov, ki so lahko mlajšim
učencem tuji (Saidi in Siew 2019).

Zadnja faza reševanja statističnega problema je interpretacija rezultatov.

394
   389   390   391   392   393   394   395   396   397   398   399