Page 394 - Drobnič Janez, Pelc Stanko, Kukanja Gabrijelčič Mojca, Česnik Katarina, Cotič Nastja, Volmut Tadeja. Ur. 2023. Vzgoja in izobraževanje v času covida-19. Koper: Založba Univerze na Primorskem
P. 394
iel Doz, Darjo Felda in Mara Cotič
Reševanje
Zbiranje Prikazovanje Izračunanje
podatkov podatkov najpomembnejših
statističnih kazalcev
Posredno Neposredno Preglednice Diagrami Sredine Razmerja
Slika 3 Faza reševanja
Interpretacija
Slika 4 Faza interpretacije Podatke Podatke so prikazali
je prikazal drugi, učenec samo
učenec sam
interpretira
datkov morajo biti primerne učenčevim intelektualnim sposobnostim
– mlajši učenci preštevajo in naštevajo predmete, srednješolci uporab-
ljajo bolj ali manj kompleksne ankete; pomembno je, da učenci znajo
sestaviti tabele (Batanero idr. 1994);
2. prikazovanje podatkov: ko so učenci oblikovali tabelo, lahko podatke
prikažejo grafično, in sicer zato, da jih lažje interpretirajo (González in
Pinto 2008); najenostavnejši načini grafičnega prikazovanja vključujejo
histograme, figurne in tortne prikaze (Diezmann in Lowrie 2009); sle-
dnji so sicer kompleksnejši, če učenci nimajo opravka zgolj s polovi-
cami, četrtinami ali tretjinami; z mlajšimi učenci je bolje uporabljati fi-
gurne prikaze (Åberg-Bengtsson 2006); učenci imajo večkrat težave z
grafičnim prikazovanjem podatkov (Yun, Ko in Yoo 2016), zato je po-
membno, da učitelji temu koraku namenijo večjo pozornost;
3. izračunanje najvažnejših statističnih kazalcev: učenci znajo izračunati
najpogostejše statistične kazalce, kot so povprečja, mediane in mo-
dusi, prav tako znajo izračunati odstotke in razmerja; v zgodnjih fazah
učenja jim je dobro predstaviti zgolj mediano in modus, saj je treba
pri razlagi aritmetične sredine narediti več korakov, ki so lahko mlajšim
učencem tuji (Saidi in Siew 2019).
Zadnja faza reševanja statističnega problema je interpretacija rezultatov.
394
Reševanje
Zbiranje Prikazovanje Izračunanje
podatkov podatkov najpomembnejših
statističnih kazalcev
Posredno Neposredno Preglednice Diagrami Sredine Razmerja
Slika 3 Faza reševanja
Interpretacija
Slika 4 Faza interpretacije Podatke Podatke so prikazali
je prikazal drugi, učenec samo
učenec sam
interpretira
datkov morajo biti primerne učenčevim intelektualnim sposobnostim
– mlajši učenci preštevajo in naštevajo predmete, srednješolci uporab-
ljajo bolj ali manj kompleksne ankete; pomembno je, da učenci znajo
sestaviti tabele (Batanero idr. 1994);
2. prikazovanje podatkov: ko so učenci oblikovali tabelo, lahko podatke
prikažejo grafično, in sicer zato, da jih lažje interpretirajo (González in
Pinto 2008); najenostavnejši načini grafičnega prikazovanja vključujejo
histograme, figurne in tortne prikaze (Diezmann in Lowrie 2009); sle-
dnji so sicer kompleksnejši, če učenci nimajo opravka zgolj s polovi-
cami, četrtinami ali tretjinami; z mlajšimi učenci je bolje uporabljati fi-
gurne prikaze (Åberg-Bengtsson 2006); učenci imajo večkrat težave z
grafičnim prikazovanjem podatkov (Yun, Ko in Yoo 2016), zato je po-
membno, da učitelji temu koraku namenijo večjo pozornost;
3. izračunanje najvažnejših statističnih kazalcev: učenci znajo izračunati
najpogostejše statistične kazalce, kot so povprečja, mediane in mo-
dusi, prav tako znajo izračunati odstotke in razmerja; v zgodnjih fazah
učenja jim je dobro predstaviti zgolj mediano in modus, saj je treba
pri razlagi aritmetične sredine narediti več korakov, ki so lahko mlajšim
učencem tuji (Saidi in Siew 2019).
Zadnja faza reševanja statističnega problema je interpretacija rezultatov.
394