Page 393 - Drobnič Janez, Pelc Stanko, Kukanja Gabrijelčič Mojca, Česnik Katarina, Cotič Nastja, Volmut Tadeja. Ur. 2023. Vzgoja in izobraževanje v času covida-19. Koper: Založba Univerze na Primorskem
P. 393
Učenje in poučevanje statistike v času izobraževanja na daljavo

Problem

Slika 1 Načrtovanje Reševanje Interpretacija

Model učenja in
poučevanja statistike

Načrtovanje

Natančno določiti Določiti način
problem zbiranja podatkov

Slika 2 Katere podatke Koliko podatkov Kako pridobiti
Faza načrtovanja podatke

v osnovnih kot srednjih šolah. Učeči se, ki se srečujejo s statističnim proble-
mom, morajo najprej načrtovati metodo reševanja le-tega, nato ga rešijo in
interpretirajo dobljeni rezultat.

Fazo načrtovanja delimo še na dve (slika 2):

1. natančna določitev problema: učenci, ki želijo rešiti statistični problem,
ga morajo razumeti in natančno opredeliti (de Oliveira in Rosa 2020);
pri nekaterih problemih je enostavno razumeti kontekst (npr. število
fantov in deklet v razredu), pri drugih pa je ta kompleksnejši in učenci
potrebujejo učiteljevo pomoč;

2. določitev načina zbiranja podatkov: treba je vedeti, katere podatke je
treba uporabiti, da se reši problem, koliko jih je potrebnih in kako jih
zbrati (Girotto in Gonzalez 2001); npr., če morajo učenci določiti število
prebranih knjig v določenem mesecu, morajo razumeti, kateri podatki
so potrebni (število prebranih knjig) in kateri so nekoristni (npr. število
strani knjige), koliko podatkov je treba zbrati (npr. v razredu ali v šoli)
ter kako jih pridobiti (npr. s spletno anketo, z intervjujem s knjižničarko
ipd.).

Tudi fazo reševanja lahko razdelimo na več manjših korakov (slika 3):

1. zbiranje podatkov: učitelj mora učencem razložiti, da zbiranje poteka
sistematično, mora jih usmerjati, kako to narediti; metode zbiranja po-

393
   388   389   390   391   392   393   394   395   396   397   398