Page 426 - Drobnič Janez, Pelc Stanko, Kukanja Gabrijelčič Mojca, Česnik Katarina, Cotič Nastja, Volmut Tadeja. Ur. 2023. Vzgoja in izobraževanje v času covida-19. Koper: Založba Univerze na Primorskem
P. 426
ija Zlatić, Jelena Stamatović, and Mirjana Stakić

Wang, C., K. H. Hsu, M. E. Bonem, D. J. Moss, S. Yu, B. D. Nelson, and C. Levesque-
Bristol. 2019. ‘Need Satisfaction and Need Dissatisfaction: A Comparative
Study of Online and Face-to-Face Learning Contexts.’ Computers in Human
Behavior 95:114–125.

Pogledi študentov na poučevanje v spletnem okolju v času pandemije
Izbruh pandemije covida-19 je prizadel tudi izobraževalni sistem. Takšno stanje
je zahtevalo hitro reorganizacijo učnega procesa v vseh izobraževalnih ustano-
vah. Rezultati različnih raziskav pri nas in v svetu so pokazali, da je zaprtje izo-
braževalnih ustanov zaradi preprečevanja širjenja virusa prizadelo 90  vseh
dijakov in študentov na svetu. Republika Srbija pri teh ukrepih ni bila izjema,
tako da so visokošolski zavodi od druge polovice marca 2020 prešli na spletno
poučevanje. Izkušnje in opažanja študentov o tem so različna in to je bil motiv,
ki smo mu posvetili našo raziskavo. Cilj je bil od študentov Pedagoške fakultete
v Užicu izvedeti, kaj menijo o razmerah in učnih dejavnikih, ki so bili prisotni
med spletnim poukom v času pandemije. Raziskava temelji na razpravah v fo-
kusnih skupinah, v katerih so obdelali sedem tem, osredotočenih na dejavnike
in pogoje spletnega poučevanja. V raziskovalni vzorec so bili vključeni študenti
zaključnega letnika študijskega programa Razredni pouk Pedagoške fakultete
Užice. Analiza dela v fokusnih skupinah je pokazala, da so se v vseh omenje-
nih učnih pogojih pojavljalie težave in hkrati izzivi pri njihovem premagovanju.
Študenti menijo, da je največja korist, da so se sorazmerno hitro naučili dela z
nekaterimi novimi spletnimi orodji, največja pomanjkljivost, ki so jo izpostavili,
pa je pomanjkanje žive komunikacije z učiteljem in med seboj.
Ključne besede: spletno poučevanje, učenje, študentje, dejavniki in pogoji sple-
tnega poučevanja

426
   421   422   423   424   425   426   427   428   429   430   431