Page 427 - Drobnič Janez, Pelc Stanko, Kukanja Gabrijelčič Mojca, Česnik Katarina, Cotič Nastja, Volmut Tadeja. Ur. 2023. Vzgoja in izobraževanje v času covida-19. Koper: Založba Univerze na Primorskem
P. 427
Kako predmet Metode dela s slepimi
in slabovidnimi približati študentom
pri študiju na daljavo?

Mateja Maljevac
Center za izobraževanje, rehabilitacijo, inkluzijo in svetovanje
za slepe in slabovidne
mateja.maljevac@center-iris.si

Aksinja Kermauner
Univerza na Primorskem
aksinja.kermauner@pef.upr.si

Pandemija covida-19 je praktično čez noč postala naša nova realnost. Temu je
bilo potrebno prilagoditi vsa življenjska področja, vključno s študijem. Pri izva-
janju predmeta Metode dela s slepimi in slabovidnimi smo naleteli na več izzi-
vov, kako snov čim bolj približati študentom v novonastali situaciji, saj je pred-
met zasnovan praktično, v veliki meri kot izkustveno učenje. Med študijem na
daljavo smo se redno posluževali spletnih učilnic in videokonferenčnega sis-
tema Zoom z delom po sobah, uporabljali smo videoposnetke za nazornejšo
razlago, študentje so praktične naloge izvajali samostojno, v svojem domu, in
pripravljali videoposnetke z zahtevanimi nalogami iz orientacije in mobilnosti,
izdelali so si svoja simulacijska očala, razvili pa smo tudi novo tehniko za uče-
nje brajice, ki je vključevala pretvornik brajice BrailleSlo 6Dot in zapis brajice
na aluminijasto folijo za gospodinjstvo. Pristope, ki smo jih uvedli pri študiju na
daljavo, smo evalvirali s pomočjo analize poročil študentov. Ugotovili smo, da
večino vsebin razširjenega kurikula za slepe in slabovidne lahko predstavimo v
obliki, ki je študentom razumljiva in nazorna, vendar pa vseh vsebin (npr. simu-
lacija hoje z belo palico, zapis brajice na brajev stroj) ne moremo enakovredno
prikazati na daljavo zaradi nedostopnosti samih pripomočkov.
Ključne besede: pedagoški proces, pandemija, spremenjene metode in oblike
dela, izkustveno učenje, slepi in slabovidni

Uvod

Pandemija covida-19 je pedagoške delavce ujela didaktično in metodično
precej nepripravljene in deloma tudi tehnično manj opremljene za delo od
doma. Pri tem nismo bili izjema niti visokošolski učitelji in asistenti. Smernice
Zavoda Republike Slovenije za šolstvo, ki so jih pripravili za poučevanje na
daljavo (Zavod Republike Slovenije za šolstvo 2022), so se v veliki meri nana-
šale na osnovno in srednjo šolo, smernice za delo s študenti pa so bile prej

Drobnič, J., S. Pelc, M. Kukanja Gabrijelčič, K. Česnik, N. Cotič in T. Volmut, ur. 2023. Vzgoja in izobraževanje
v času covida-19: odzivi in priložnosti za nove pedagoške pobude. Koper: Založba Univerze na Primorskem.

https://doi.org/10.26493/978-961-293-170-4.427-439
   422   423   424   425   426   427   428   429   430   431   432