Page 429 - Drobnič Janez, Pelc Stanko, Kukanja Gabrijelčič Mojca, Česnik Katarina, Cotič Nastja, Volmut Tadeja. Ur. 2023. Vzgoja in izobraževanje v času covida-19. Koper: Založba Univerze na Primorskem
P. 429
Kako predmet Metode dela s slepimi in slabovidnimi približati študentom

poteka s pomočjo različnih medijev z možnostjo dvosmerne komunikacije
(Keegan 1996). Smernice za izvajanje izobraževanja na daljavo za vzgojno-
izobraževalne zavode na področju osnovnega in srednjega šolstva, ki jih
lahko prenesemo tudi na delo s študenti, navajajo, da je ne glede na to, za
koga je tovrstno izobraževanje organizirano, in ne glede na število udeležen-
cev potrebno, da se (Zavod Republike Slovenije za šolstvo 2022):

– zagotavlja enake možnosti učencev oziroma priložnosti za učenje,
– ustvarja varno in spodbudno učno okolje ter skrbi za dobro (fizično in

psihično) počutje učencev,
– uresničuje vzgojno-izobraževalne cilje izobraževalnega programa in

posameznih predmetov ter učence vodi do doseganja predvidenih
standardov znanja,
– skrbi za socialno vključenost, spodbuja stike in interakcijo med učenci,
– zagotavlja pestrost didaktičnih pristopov in uravnoteženje aktivnosti,
vezanih na digitalno tehnologijo, z aktivnostmi »brez zaslona«,
– skrbi za aktivnost učenca v procesu učenja in krepi njegovo motivacijo
za učenje,
– z načeli dobre poučevalne prakse uresničuje individualizacijo in zago-
tavlja pogoje za optimalen napredek vsakega učenca,
– skrbi za kontinuirano zagotavljanje povratnih informacij o doseganju
ciljev ter preverjanje znanja, da se deluje usklajeno.

Študij o delu na daljavo z osebami z okvaro vida med pandemijo covida-19
je malo, med nam dostopno in pregledano literaturo pa nismo zasledili niti
ene raziskave, namenjene delu s študenti, ki se usposabljajo za delo s prej
omenjeno populacijo. Na delo s študenti lahko prenesemo tezo Marie Clau-
die Buzzi idr. (2012), da se učnih medijev, namenjenih večinski populaciji, ne
da vedno uspešno prenesti na osebe z okvaro vida, ki za te namene uporab-
ljajo različno asistivno tehnologijo. Izobraževanje na daljavo torej ne sme biti
osredotočeno le na doseganje ciljev iz učnega načrta, temveč je potrebno
upoštevati tudi dejavnike, ki vplivajo na proces učenja in počutje vključenih,
saj tovrstno izobraževanje zahteva večjo samostojnost udeležencev izobra-
ževanja, več načrtovanja in prilagajanja lastnega procesa učenja (Zavod Re-
publike Slovenije za šolstvo 2022).

Namen, cilji in raziskovalna vprašanja
Namen prispevka je predstaviti potek vaj pri predmetu Metode dela s slepimi
in slabovidnimi s študenti študijskega programa Inkluzivna pedagogika na

429
   424   425   426   427   428   429   430   431   432   433   434