Page 430 - Drobnič Janez, Pelc Stanko, Kukanja Gabrijelčič Mojca, Česnik Katarina, Cotič Nastja, Volmut Tadeja. Ur. 2023. Vzgoja in izobraževanje v času covida-19. Koper: Založba Univerze na Primorskem
P. 430
eja Maljevac in Aksinja Kermauner

Pedagoški fakulteti Univerze na Primorskem v času pandemije in študija na
daljavo. Glavni cilj prispevka je analizirati ustreznost metod in oblik dela s
študenti v času študija na daljavo ter izboljšati kakovost dela v prihodnje.

V prispevku smo si zastavili dve raziskovalni vprašanji:

1. Kako se lahko večino področij razširjenega kurikula za osebe s slepoto,
slabovidnostjo in z okvaro vidne funkcije študentom kakovostno pred-
stavi ter izvede preko spletnih in interaktivnih orodij?

2. Kako se lahko vsa področja razširjenega kurikula za osebe s slepoto, sla-
bovidnostjo in z okvaro vidne funkcije na daljavo popolnoma enako-
vredno usvoji v primerjavi z metodo neposrednega dela v živo?

Metode raziskovanja
Pri pripravi prispevka smo uporabili deskriptivno oziroma opisno metodo in
komparativno metodo. V okviru deskriptivne metode raziskovanja smo opi-
sali metode in oblike dela, ki smo jih izvajali v živo, pred pandemijo, ter me-
tode dela, ki smo jih uporabljali med študijem na daljavo.

S komparativno metodo smo primerjali razlike in podobnosti v izvedbi po-
sameznih vsebin razširjenega kurikula za osebe s slepoto, slabovidnostjo in
z okvaro vidne funkcije ter skušali prikazati kakovostne razlike med njimi.

Udeleženci raziskave
V raziskavo so bili vključeni izredni študentje Inkluzivne pedagogike v Kopru
v študijskem letu 2020/2021 in 2021/2022 ter v dislociranih enotah Ptuj in Ško-
fja Loka v študijskem letu 2021/2022.

Postopek zbiranja in obdelave podatkov
Podatke smo zbirali v obliki dnevniškega zapisa in priprav na vzgojno-izobra-
ževalno delo v študijskih letih 2020/2021 in 2021/2022. Vse inovativne pri-
stope, ki smo jih uvedli pri poučevanju na daljavo, smo evalvirali s pomočjo
analize poročil, ki so nam jih poslali študentje, s pomočjo končne anonimne
evalvacije predmeta in s pomočjo posameznih zapisov razgovorov s štu-
denti.

Rezultati in interpretacija
V nadaljevanju predstavljamo najpogosteje uporabljene metode in oblike
dela pri študiju na daljavo pri predmetu Metode dela s slepimi in slabovi-
dnimi ter jih primerjamo z metodami in oblikami dela, ki jih uporabljamo pri
vajah z izvedbo v živo.

430
   425   426   427   428   429   430   431   432   433   434   435