Page 63 - Drobnič Janez, Pelc Stanko, Kukanja Gabrijelčič Mojca, Česnik Katarina, Cotič Nastja, Volmut Tadeja. Ur. 2023. Vzgoja in izobraževanje v času covida-19. Koper: Založba Univerze na Primorskem
P. 63
Stališča študentov predšolske vzgoje
do uporabe digitalnih tehnologij in raba
digitalnih tehnologij v predšolski vzgoji
Andreja Klančar
Univerza na Primorskem
andreja.klancar@pef.upr.si
Aleksander Janeš
Univerza na Primorskem
aleksander.janes@fm-kp.si
Digitalizacija družbe zahteva premike in spremembe na vseh ravneh družbe,
tudi na področju izobraževanja, ne le v času pandemije covida-19, temveč
tudi po njej. Izvedena raziskava preučuje dejavnike, ki vplivajo na rabo digital-
nih tehnologij pri prihodnjem pedagoškem delu v vrtcih. Namen raziskave je
bil ugotoviti stališča študentov predšolske vzgoje o pogostosti rabe računal-
nika, njihovih digitalnih kompetencah in profesionalnem odnosu ter ugoto-
viti vlogo le-teh pri uporabi digitalnih tehnologij pri prihodnjem pedagoškem
delu v vrtcih. Ugotovili smo, da večina študentov računalnik uporablja dnevno,
izkazuje pozitiven odnos do uporabe digitalnih tehnologij v izobraževanju ter
ocenjuje, da bodo v prihodnje pri pedagoškem delu v vrtcih pogosto upora-
bljali digitalne tehnologije. Pri seznanjanju z novimi digitalnimi orodji študen-
tje nimajo težav, večjo težavo jim predstavlja ciljno naravnana in didaktično
smiselna raba digitalnih tehnologij v procesu učenja ter poučevanja. Raziskava
kaže tudi, da obstaja močna pozitivna povezanost med profesionalnimi digi-
talnimi kompetencami študentov, njihovo prihodnjo rabo digitalnih tehnolo-
gij ter odnosom do uporabe digitalnih tehnologij.
Ključne besede: digitalne tehnologije, digitalne kompetence, odnos, predšolska
vzgoja
Uvod
Digitalizacija družbe pomembno vpliva na spremembe na področju izobra-
ževanja. Slednje je še pospešila pandemija covida-19. Digitalizacija procesov
od posameznika v vedno večji meri zahteva ne le znanje rabe digitalnih teh-
nologij, temveč tudi razumevanje njihovega delovanja (razumevanje vloge
in delovanja umetne inteligence, zavedanje o kibernetski varnosti, etična
presoja rabe tehnologije itd.). Pri tem so ključni znanja računalništva in infor-
matike (RIN) ter digitalne kompetence posameznika. Zato je pomembno, da
Drobnič, J., S. Pelc, M. Kukanja Gabrijelčič, K. Česnik, N. Cotič in T. Volmut, ur. 2023. Vzgoja in izobraževanje
v času covida-19: odzivi in priložnosti za nove pedagoške pobude. Koper: Založba Univerze na Primorskem.
https://doi.org/10.26493/978-961-293-170-4.63-78
do uporabe digitalnih tehnologij in raba
digitalnih tehnologij v predšolski vzgoji
Andreja Klančar
Univerza na Primorskem
andreja.klancar@pef.upr.si
Aleksander Janeš
Univerza na Primorskem
aleksander.janes@fm-kp.si
Digitalizacija družbe zahteva premike in spremembe na vseh ravneh družbe,
tudi na področju izobraževanja, ne le v času pandemije covida-19, temveč
tudi po njej. Izvedena raziskava preučuje dejavnike, ki vplivajo na rabo digital-
nih tehnologij pri prihodnjem pedagoškem delu v vrtcih. Namen raziskave je
bil ugotoviti stališča študentov predšolske vzgoje o pogostosti rabe računal-
nika, njihovih digitalnih kompetencah in profesionalnem odnosu ter ugoto-
viti vlogo le-teh pri uporabi digitalnih tehnologij pri prihodnjem pedagoškem
delu v vrtcih. Ugotovili smo, da večina študentov računalnik uporablja dnevno,
izkazuje pozitiven odnos do uporabe digitalnih tehnologij v izobraževanju ter
ocenjuje, da bodo v prihodnje pri pedagoškem delu v vrtcih pogosto upora-
bljali digitalne tehnologije. Pri seznanjanju z novimi digitalnimi orodji študen-
tje nimajo težav, večjo težavo jim predstavlja ciljno naravnana in didaktično
smiselna raba digitalnih tehnologij v procesu učenja ter poučevanja. Raziskava
kaže tudi, da obstaja močna pozitivna povezanost med profesionalnimi digi-
talnimi kompetencami študentov, njihovo prihodnjo rabo digitalnih tehnolo-
gij ter odnosom do uporabe digitalnih tehnologij.
Ključne besede: digitalne tehnologije, digitalne kompetence, odnos, predšolska
vzgoja
Uvod
Digitalizacija družbe pomembno vpliva na spremembe na področju izobra-
ževanja. Slednje je še pospešila pandemija covida-19. Digitalizacija procesov
od posameznika v vedno večji meri zahteva ne le znanje rabe digitalnih teh-
nologij, temveč tudi razumevanje njihovega delovanja (razumevanje vloge
in delovanja umetne inteligence, zavedanje o kibernetski varnosti, etična
presoja rabe tehnologije itd.). Pri tem so ključni znanja računalništva in infor-
matike (RIN) ter digitalne kompetence posameznika. Zato je pomembno, da
Drobnič, J., S. Pelc, M. Kukanja Gabrijelčič, K. Česnik, N. Cotič in T. Volmut, ur. 2023. Vzgoja in izobraževanje
v času covida-19: odzivi in priložnosti za nove pedagoške pobude. Koper: Založba Univerze na Primorskem.
https://doi.org/10.26493/978-961-293-170-4.63-78