Page 66 - Drobnič Janez, Pelc Stanko, Kukanja Gabrijelčič Mojca, Česnik Katarina, Cotič Nastja, Volmut Tadeja. Ur. 2023. Vzgoja in izobraževanje v času covida-19. Koper: Založba Univerze na Primorskem
P. 66
reja Klančar in Aleksander Janeš

Strokovne komp etence učiteljev Pedagoške Kompetence učencev
Digitalne komp. učit.
Transverzalne
kompetence 3. kompetence
Digitalna
pedagogika

1. 2. 5. 6.
Strokovno Digitalni Opolnomočenje Omogo-
udejstvo-
viri učencev čanje
vanje razvoja*

Predmetno 4. Predmetno
specifične Digitalno specifične
kompetence vrednotenje kompetence

Slika 1 DigComEdu model IKT kompetenc učiteljev
* Digitalnih kompetenc učencev. Prvič objavljeno v angleščini leta 2017 kot »European
Framework for the Digital Competence of Educators: DigCompEdu« (European Commission’s
Joint Research Centre, EUR 28775 EN, ISBN 978-92-79-73494-6, https://www.doi.org/10.2760/
159770, JRC107466, http://europa.eu/!gt63ch); za ta prevod je odgovoren Radovan Krajnc
(2018), Evropska komisija ni odgovorna za ta prevod in ni odgovorna za kakršnekoli posledice
njegove uporabe.

nih kompetenc, ki so razdeljena v tri temeljne skupine digitalnih kompetenc
– strokovne kompetence izobraževalcev, pedagoške kompetence izobraže-
valcev in kompetence učencev (slika 1).

Področje Poklicno delovanje opredeljuje rabo digitalnih tehnologij pri stro-
kovnem komuniciranju vzgojitelja s sodelavci, s starši, z otroki ter drugimi
udeleženci tako za lasten strokovni razvoj kot za skupno dobro celotne orga-
nizacije. Področje Digitalni viri vključuje kompetence, potrebne za učinkovito
in odgovorno rabo, izdelovanje ter deljenje digitalnih virov za učenje. Vzgoji-
telji se trenutno soočajo z obilico digitalnih (izobraževalnih) virov, ki jih lahko
uporabijo pri pripravi in izvedbi dejavnosti. Zato je pomembno, da vzgojitelj
premišljeno in učinkovito izbere oziroma sam ustvari digitalne vire, ki naj-
bolj ustrezajo učnim ciljem in skupini otrok ter načinu izvajanja dejavnosti.
Obenem se mora zavedati, kaj pomenita odgovorna raba in upravljanje di-
gitalnih vsebin. Pri rabi, poustvarjanju in deljenju virov mora upoštevati pra-
vila o avtorskih pravicah ter zaščiti občutljivih vsebin in podatkov. Področje
Poučevanje in učenje je namenjeno upravljanju in organizaciji rabe digitalnih
tehnologij pri poučevanju ter učenju. Področje Vrednotenje obravnava rabo
digitalnih strategij, spremljanje napredka otrok ter spremljanja in analize sa-
mega pedagoškega procesa, kar nam je v podporo tudi v procesu evalvacije
ter pri načrtovanju izboljšav pedagoškega procesa. Področje Opolnomoče-

66
   61   62   63   64   65   66   67   68   69   70   71