Page 145 - Kroflič, R., S. Rutar in B. Borota, ur. 2022. Umetnost v vzgoji v vrtcih in šolah: projekt SKUM. Koper: Založba Univerze na Primorskem.
P. 145
Umetnik in umetniška izkušnja:
spoznavanje zakonitosti slike skozi
ustvarjanje, soustvarjanje, poustvarjanje
in posredovanje

Katja Bednarik Sudec
Samozaposlena v kulturi
ksudec@gmail.com

V prispevku so izpostavljena teoretična izhodišča in vloga, ki jo ima umetnik pri
vstopanju v pedagoški prostor pri delu z otroki in sodelovanju s strokovnimi
delavci. Predstavljen je koncept poučevanja z uporabo umetniških praks, ki ga
zagovarja Herbert Read, ki pravi, da mora biti umetnost podlaga za vzgojo. Pri
tem ne meri na umetnostno oziroma likovno vzgojo v ožjem smislu, temveč
si prizadeva za »integralni« koncept vzgoje, kjer je estetska vzgoja izenačena
z intelektualno. Predstavljena sta raziskovanje in eksperimentiranje z različ-
nimi likovnimi tehnikami ter spoznavanje osnovnih likovnoteoretskih izrazov
na podlagi vživljanja v izbrano pravljico in iskanja poti za likovnoustvarjalno
nadaljevanje procesa. Del je posvečen predstavitvi ateljejskega dela in pro-
cesu soustvarjanja. Drug del teksta je osredotočen na posredovalne procese
likovne umetnosti v galerijskem prostoru (diskurzi v galerijskem prostoru) in
iskanju kreativnih načinov govora o umetnosti ter nato na primere poustvar-
janja. Zaključek je posvečen predstavitvi družbenega angažmaja – razstavi in
aktivistično-likovni kartici.
Ključne besede: vstopanje umetnika v pedagoški prostor, koncept poučevanja
z uporabo umetniških praks, diskurzi v galerijskem prostoru, prakse soustvar-
janja, poustvarjanje

Uvod

V okviru projekta SKUM smo se od leta 2018 v ustvarjalnem procesu srečevali
s tremi vzgojiteljicami in z njihovimi skupinami v vrtcu Ljutomer.¹ Kot zunanji
sodelavci tako v vrtcu kot na projektu SKUM smo vstopali intuitivno in zgolj
na določenih točkah spodbujali nadaljevanje dela vzgojiteljic ter otrok.

¹ Skupina 3–4 let, Lizike, vzgojiteljici Melanija Grnjak in Antonija Podnar, pomočnica Romana Pin-
tarič, Naravni in likovni materiali, ozadje in oblika, pravljica Kruhek je šel po svetu; skupina 4–5
let, Žoge, Vzgojiteljica Simona Kosi, pomočnica Ingrid Štefančič, Impresija in narava, pravljica
Rdeča kapica; skupina 4–6 let, Sovice, vzgojiteljica Ksenja Kosi Viher, pomočnica Darja Tratnik,
Psihološki pomen barv in ekspresija, pravljica Sovica Oka.

Kroflič, R., S. Rutar in B. Borota, ur. 2022. Umetnost v vzgoji v vrtcih
in šolah: projekt SKUM. Koper: Založba Univerze na Primorskem.

https://doi.org/10.26493/978-961-293-172-8.145-169
   140   141   142   143   144   145   146   147   148   149   150