Page 191 - Kroflič, R., S. Rutar in B. Borota, ur. 2022. Umetnost v vzgoji v vrtcih in šolah: projekt SKUM. Koper: Založba Univerze na Primorskem.
P. 191
Razvoj sporazumevalne zmožnosti v glasbenem jeziku v projektu SKUM

na kakšen način je pridobila izkušnje pri delu z mladimi, in razmišljala, kako
navdušiti mlado publiko za klasično glasbo, za slovensko ljudsko glasbo in za
glasbe sveta. Pot in most k temu je vključevanje poznanih ter popularnih jaz-
zovskih skladb in skladb iz drugih glasbenih zvrsti ter žanrov. V ustni refleksiji
je poudarila, zakaj se je odločila za oblikovanje delovnega lista za učence, in
komentirala svoj izbor odlomkov skladb, ki jih je zaigrala učencem.

Analiza odgovorov učiteljice GUM
Učiteljica GUM je izrazila zadovoljstvo, da so se lahko učenci na zadnjem pro-
jektnem glasbenem dogodku srečali z mlado violinistko Ano Mezgec, ki je
obiskovala OŠ Pivka in se nato profesionalno usmerila v glasbeno pot. Oce-
njuje, da je za devetošolce zelo dobro povezala različne glasbene zvrsti in jih
spodbudila k aktivnemu sodelovanju.

Analiza timskega dela in izvedbe glasbenega dogodka raziskovalke
Zadnji projektni glasbeni dogodek je pokazal, da je timsko delo že dobro ute-
čeno. Novi model načrtovanja, izvedbe in reflektiranja glasbenih dogodkov,
v katerih večji del glasbenih aktivnosti z učenci vodijo gostujoči umetniki,
je prenosljiv v nadaljnjo prakso izvajanja KUV. Supervizijsko spremljanje in
svetovanje raziskovalke učiteljici GUM ste se podaljšala še na pripravo ter
prijavo izvlečka prispevka učiteljice GUM za zaključno konferenco projekta
SKUM.

Odgovori na raziskovalna vprašanja
RV 1: Kako učenci celostno doživijo projektni glasbeni dogodek? Učenci so v od-
govorih na vprašalnike in v pisnih poročilih izrazili svoje vtise, doživetja in
spoznanja na emocionalnem, psihomotoričnem, kognitivnem ter socialnem
področju. V skladu s svojimi osebnimi interesi za glasbene dejavnosti (petje,
igranje na inštrumente, ples, ustvarjanje, poslušanje) in svojo zainteresirano-
stjo za obravnavane glasbene vsebine so izrazili, kaj jim je bilo pri posame-
znem glasbenem dogodku všeč in kaj ne. Večina izjav je podkrepljenih z ar-
gumentacijo. Najbolj so jim bili všeč glasbeni dogodki, na katerih so gostu-
joči umetniki vključevali popularno glasbo in jazz ter na katerih so učence
v največji meri aktivirali. Učenci so največkrat izrazili, da je bil glasbeni do-
godek zanimiv in zabaven. Čeprav so posamezniki zapisali, da jim klasična
glasba ni všeč in da niso spremenili odnosa do nje, so v istih zapisih izposta-
vili tudi, da jo je gostujoči umetnik predstavil na zanimiv način. Glasbeni do-
godki so učencem pomenili spremembo šolskega vsakdana. Koncertni do-
godek v Krpanovem domu pa je po večmesečnem zaprtju ustanov in po-

191
   186   187   188   189   190   191   192   193   194   195   196