Page 192 - Kroflič, R., S. Rutar in B. Borota, ur. 2022. Umetnost v vzgoji v vrtcih in šolah: projekt SKUM. Koper: Založba Univerze na Primorskem.
P. 192
nka Rotar Pance

uku na daljavo pridobil posebno veljavo zaradi izvedbe »v živo« v kulturni
ustanovi.

RV 2: Kakšne glasbene izkušnje in znanja pridobijo na različnih glasbenodejav-
nostnih področjih ob delu z umetnikom? Učenci so, glede na svoje siceršnje
ukvarjanje z glasbo in stike z glasbeno umetnostjo ter kulturo, različno vre-
dnotili, v kolikšni meri so napredovali na ritmičnem področju, pri igranju na
glasbila, na poustvarjalnem in na ustvarjalnem področju. Poudarili so, da so
si skozi predstavitve umetnikov in lastno aktivno participacijo obravnavane
vsebine bolj zapomnili. Večkrat so poudarili, da so bile obravnavane vsebine
poučne. Spoznali so različne specializacije sodelujočih glasbenih umetnikov
in vzpostavili odnos do njihovega profesionalnega delovanja. Raziskovalni iz-
sledki potrjujejo stališča osnovnošolskih učiteljev, ki so v raziskavi Geršakove
idr. (2022) ocenili, da integracija umetnosti v učne procese vpliva na spro-
ščenost učencev, pozitivno razredno klimo, boljše počutje učencev, njihovo
ustvarjalnost, pomnjenje vsebin in zanimanje zanje.

RV 3: Kakšni so vtisi umetnika in učiteljice GUM o odzivnosti učencev in njihovi
aktivni participaciji v projektnem glasbenem dogodku? Vsi umetniki so bili za-
dovoljni z odzivnostjo učencev in njihovim sodelovanjem. Posamezni ume-
tniki so razmišljali tudi o variiranih pristopih v posameznem razredu, ker so
učence in glasbene sposobnosti ter interese posameznega razreda med iz-
vedbo glasbenega dogodka šele spoznavali. Del umetnikov je bil v refleksi-
jah predvsem usmerjen v glasbenostrokovna razmišljanja in ne toliko v di-
daktično področje. S slednjega področja je v svojih refleksijah vedno izhajala
učiteljica GUM. Ker je sama učence zelo dobro poznala, je vedno omenjala ra-
zvojne vidike, ki jih je treba upoštevati pri načrtovanju in izvajanju glasbenih
dejavnosti z učenci. Povratne informacije učencev o izvedenem glasbenem
dogodku je pridobila z vprašalniki, ki jih je pripravila raziskovalka. Učiteljici so
bili bolj všeč vprašalniki, ki so se neposredno nanašali na obravnavane vse-
bine, ki jih je (so)izvedel umetnik. Z njimi je pridobila povratne informacije o
tem, kaj so se učenci naučili in spoznali ter v kolikšni meri so nadgradili svoja
glasbena znanja.

RV 4: Na katerih področjih timsko delo umetnika, učiteljice GUM in raziskovalke –
strokovne spremljevalke vpliva na uspešnost izvedbe novega modela KUV v pro-
jektu SKUM? Kakovostno in prožno timsko delo zelo pomembno vpliva na us-
pešnost izvedbe novega modela KUV. Preko njega je zaživela povezava med
VIZ in umetniki, povezovale so se umetniška, didaktična in raziskovalna eks-
pertiza. Timsko delo je v pripravljalnem obdobju vedno potekalo na daljavo,
pri izvedbi so bili vedno navzoči vsi člani tima, refleksije in evalvacije pa so

192
   187   188   189   190   191   192   193   194   195   196   197