Page 190 - Kroflič, R., S. Rutar in B. Borota, ur. 2022. Umetnost v vzgoji v vrtcih in šolah: projekt SKUM. Koper: Založba Univerze na Primorskem.
P. 190
nka Rotar Pance

Posamezni učenci so izpostavili, da se njihov odnos do klasične glasbe ni
spremenil:

Obiski me niso ravno prepričali v klasično glasbo, saj imam raje pop
glasbo in rock glasbo. Ljudje, ki se ukvarjajo s klasično glasbo, se mi
zdijo zanimivi.
Klasična glasba mi ni najbolj všeč, saj ni nič posebnega.

Včasih so v izjavah prišli v delno nasprotje s samim seboj: »Klasična glasba
mi ni najbolj všeč [. . .]. Zanimive so mi vse zvrsti klasične glasbe, s katerimi
se gostje ukvarjajo. Predstavljali so na zanimiv način in se nam tako vtisnili v
spomin.« Posamezni učenci so razmišljali o glasbenih umetnikih in njihovem
igranju na inštrumente:

Sem pa po teh urah SKUM-a ugotovila, da je klasična glasba zelo lepa za
poslušanje, a vendar tudi težka za igranje. Ljudje, ki se z glasbo poklicno
ukvarjajo, morajo imeti res veliko znanja, da z igranjem inštrumentov
lahko zaslužijo. Sem po teh urah dobila spoštovanje do ljudi, ki igrajo
inštrumente in se z glasbo poklicno ukvarjajo.
Name so obiski vplivali tako, da zdaj bolj cenim in spoštujem tiste ljudi,
ki se s tem ukvarjajo. Saj vem, da ni lahko nekaj ustvariti.

Zavedali so se pomena projektnih glasbenih dogodkov:

Potek pouka glasbene umetnosti sem vsakič doživela drugače, saj sem
pri vsakem srečanju našla novo inspiracijo in sem vedela, da prav ta-
kšnih možnosti, kot smo jih imeli v osnovni šoli, mogoče ne bomo imeli
več.
Obiski so vplivali name v dobrem smislu. Slišala sem veliko novega o
glasbi iz različnih časovnih obdobij. Takrat sem ugotovila, kako zelo se
glasba razlikuje od današnje. Poklici so mi bili zanimivi, saj se lahko
ukvarjaš s svojim najljubšim obdobjem in ga predstavljaš drugim lju-
dem. Pouk glasbe se je spremenil na boljše, saj smo počeli veliko za-
bavnih ter drugačnih stvari in v njih uživali.

Analiza odgovorov umetnice
Ana Mezgec, kot nekdanja učenka šole in po starosti devetošolcem od vseh
sodelujočih umetnikov najbližja glasbenica, je v pogovoru po končanem do-
godku razmišljala o stiku z učenci in njihovi odzivnosti. Predstavila je, kdaj in

190
   185   186   187   188   189   190   191   192   193   194   195