Page 187 - Kroflič, R., S. Rutar in B. Borota, ur. 2022. Umetnost v vzgoji v vrtcih in šolah: projekt SKUM. Koper: Založba Univerze na Primorskem.
P. 187
Razvoj sporazumevalne zmožnosti v glasbenem jeziku v projektu SKUM

Posamezne učence je motilo, da so bile nekatere arije zapete v italijanščini
in da zato niso razumeli njihove vsebine. Prav tako bi si želeli, da bi lahko
tudi med samim koncertom imeli priložnost zastaviti vprašanja umetnikoma.
Večji del učencev si je želel, da bi Jure in Mojca lahko naslednje leto spet na-
stopila zanje in da bi bila na ta način predstavljena tudi kakšna druga glas-
bena zvrst.

Analiza odgovorov umetnika
Po koncertu sta umetnika v pogovoru z učiteljico GUM in raziskovalko izrazila
veliko zadovoljstvo, da sta lahko nastopila na koncertnem odru. Njuna pro-
jektna izkušnja je bila popolnoma drugačna kot pri prejšnjih projektnih aktiv-
nostih, ki sta jih za učence OŠ Pivka izvedla na daljavo. Z učenci – poslušalci
sta imela pristen stik, v dvorani se je znova zaznal fluid, ki med muziciranjem
nastane med umetniki in občinstvom. Z raziskovalko sta se pogovarjala tudi
o svojih osebnih umetniških načrtih in o tem, da sta zainteresirana za orga-
nizacijo podobnih dogodkov z mladimi ter za mlade tudi po izteku projekta
SKUM.

Analiza odgovorov učiteljice GUM
Tudi za učiteljico GUM je bil koncertni dogodek, ki ga je skupaj s timom or-
ganizirala, pomemben korak za vrnitev v »normalno« kulturno-umetniško ži-
vljenje in izvedbo KUV dogodkov za osnovnošolce. V pripravo dogodka je
vložila zelo veliko svojega časa in priprav. Žalostilo jo je, ker se učenci 8. a-
razreda zaradi karantene koncerta niso mogli udeležiti. Njeno vabilo ter vklju-
čitev obeh umetnikov sta ji je potrdila v zelo pozitivnih odzivih učencev in
raziskovalke – poslušalcev na koncertu. Izpostavila je namensko dodeljeva-
nje moderatorske vloge dvema osmošolkama, ki sta bili na ta način izzvani z
zahtevnejšo nalogo.

Analiza timskega dela in izvedbe glasbenega dogodka s strani raziskovalke
Pri timskem delu se je vodstveno in organizacijsko znova izkazala učiteljica
GUM. Omogočila je, da je bil med prvimi javnimi »pokoronskimi« kulturnimi
prireditvami v prenovljeni dvorani Krpanovega doma koncert za osmošolce
OŠ Pivka. Oba umetnika sta bila vključena v pripravo scenarija, ki so ga obli-
kovali v povezavi s cilji učnega načrta za glasbeno umetnost v 8. razredu. Zelo
pomemben za lokalno skupnost je bil tudi vsebinski poudarek na skladbah iz
Vilharjeve spevoigre Jamska Ivanka. Raziskovalka je supervizijsko svetovala
učiteljici GUM pri pripravi koncertnega dogodka. Po njegovi izvedbi je na-
govorila mlado publiko in poudarila pomen ter vlogo KUV, koncertov v do-

187
   182   183   184   185   186   187   188   189   190   191   192