Page 193 - Kroflič, R., S. Rutar in B. Borota, ur. 2022. Umetnost v vzgoji v vrtcih in šolah: projekt SKUM. Koper: Založba Univerze na Primorskem.
P. 193
Razvoj sporazumevalne zmožnosti v glasbenem jeziku v projektu SKUM

deloma potekale »v živo« in deloma na daljavo. Pomembna je bila odprtost
vseh članov tima za sodelovanje in za učenje drug od drugega ter drug ob
drugem.

Sklep
Projekt SKUM je omogočil, da so bili številni otroci in mladostniki deležni ka-
kovostnih kulturnih in umetniških izkušenj v različnih učnih okoljih. Udeja-
njil je vse smernice, ki jih v povezavi s KUV opredeljuje nova Resolucija o
nacionalnem programu za kulturo 2022–2029 (ReNPK22-29). Povezal je ce-
lotno vertikalo vzgojno-izobraževalnih zavodov, umetnike in kulturne usta-
nove ter spodbudil njihovo nadaljnje sodelovanje tudi v času po zaključku
projekta. Na področju glasbene umetnosti je vplival na oblikovanje novega
modela, v katerem so se medsebojno oplajale umetniška, didaktična in raz-
iskovalna ekspertiza. Učencem je omogočal razvoj sporazumevalne zmož-
nosti v glasbenem jeziku, jih spodbujal k ustvarjalnosti, lastnemu raziskova-
nju, angažiranju pri skupinskem delu, razmišljanju in oblikovanju estetskih
stališč. V času epidemije koronavirusa in zaprtja VIZ ter kulturnih ustanov je
na novo ozavestil pomen in vlogo živega muziciranja ter neposrednega stika
otrok, mladih in odraslih z glasbeno umetnostjo ter umetniki v avtentičnih
učnih okoljih. Umetnike je na drugačen način vključil v formalno izobraže-
vanje in s timsko izvedenimi glasbenimi dogodki spremenil šolski vsakdan
učencev. Za učitelje GUM je pomenil razširitev in poglobitev glasbenih znanj
ter spretnosti. Kljub oviram, ki so nastale v času epidemije, so imele šole v
času izvajanja projekta SKUM vlogo kulturno-umetniških stičišč in lokalnih
žarišč KUV.

Literatura
European Commission. 2016. Cultural Awareness and Expression Handbook:

Open Method of Coordination (OMC) Working Group of EU Member States’
Experts on Cultural Awareness and Expression. Pariz: Publications Office.
Geršak, V., H. Korošec, U. Podobnik, S. Prosen, B. Sicherl-Kafol in H. Smrtnik Vi-
tulić. 2022. »Pogled učiteljev na pomen integracije umetnosti na različnih
področjih delovanja učencev in dijakov.« Vzgoja in izobraževanje 53 (1–2):
32–37.
Golobič, Š. 2016. »Vpliv umetniških programov osrednjih slovenskih glasbenih
institucij na kulturni razvoj in orientacijo šolske populacije.« Doktorska di-
sertacija, Univerza v Ljubljani.
———. 2019. »Kulturna vzgoja na področju glasbene umetnosti v osrednjih
slovenskih glasbenih institucijah.« Mostovi med formalnim in neformalnim
glasbenim izobraževanjem 31 (tematska številka): 145–160.

193
   188   189   190   191   192   193   194   195   196   197   198